Alla inlägg den 8 januari 2017

Av wiolettan - 8 januari 2017 08:24


I morse var det kallt. Jag har inte vandrat ut på flera dagar så det kändes lite ovanligt och vintrigt i tidiga ottan. Det var så att det bet i kinderna, men vi gick bara en halv timme så det var inte så farligt.


 

Men statyn frös, inbillar jag mig. Den hade till och med snö på sig.


 

För någon hade snott hans kalsonger. Detta är samma staty, tagen vid ett annat tillfälle och från en annan vinkel.


 

Här undrar jag? Har någon satt sig på bänken i den här kylan och var det inte kallt? Kanske på väg ifrån tunnelbanan och behövde vila sina trötta ben efter ett tag?  Ja, vem vet, men kallt om baken var det säkert. Först plumsa i snön för att komma fram till bänken och sedan sätta sig på flera decimeter snö. Huvvaligen så kallt.


 

Och koltrasten vid återvinningsstationen. Jag tyckte så synd om den, satt och hukade och väntade på mat, men vi hade inget med oss. Den var inte ett dugg rädd.


 

Visst är det bra? En dag i taget.


 

Då tänker jag på er också, mina bloggvänner. Skönt att ni finns här.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards