Alla inlägg den 15 januari 2017

Av wiolettan - 15 januari 2017 09:07


Är det någon fler än jag som tycker om att skicka julkort och att få?


I år sände jag 30 st och fick nästan lika många. Det är så roligt. Dessa vykort som kommer på nätet är också trevliga, men jag håller mig till det gamla sättet.


   

Här syns en del av de som jag fick.



   

Vi köpte denna amaryllis för 49:50 och ni kan ju se själva så fin den är. Den har glatt oss i flera veckor. Den här bilden tog jag igår.


I morse då jag tog några av alla mina tabletter, ja mina mediciner,  så tänkte jag på en historia som en väninna berättade för mig. Jag är alltså motsatsen, till den som skrönan handlar om.


En man som sa: ”När jag var sjuk så gick jag till doktorn, för han ska ju leva, och med hans recept gick jag till apotekaren för han ska ju leva. Men, medicinen, den slängde jag bort, för jag ska ju också leva”.


 

Vi har minus 5 grader och vid vår lilla morgonrunda var det inte många ute. Månen var uppe, men den var nästan full. Det är detta som kallas mångård, det som är runt månen.


 

Inga cyklister hade trampat förbi denna mätare. Den står på noll. Ni ser att det är lite halt på gångbanan.


Ha en bra dag och var rädda om er om ni går ut där det är halt. Ja, annars också.








Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards