Alla inlägg den 17 januari 2017

Av wiolettan - 17 januari 2017 10:12


I morse bet det ordentligt i kinderna. Tror att det var kalla nordanvindar som blåste, temperaturen var cirka sex minusgrader. Det kändes skönt att få ta en liten morgonrunda, har inte blivit så många den senaste tiden, i går till exempel blev det ingen.


För drygt en vecka sedan hörde jag och mysingen ett brak utanför fönstret. Lite overkligt ljud, jag kunde inte riktigt bestämma vad det lät som.

 

Då vi tittade ut såg vi detta. (Bilden tog jag dagen efter, så han körde inte med snöfrost på rutorna.)


Tyckte så synd om mannen, en äldre man som steg ur bilen och ur bagageluckan tog fram sin rollator. Han hade svårt att gå. Mysingen gick ner för han hade sin bil precis bredvid och ville se om det var någon skada på den. Nu var det en liten, liten buckla, inte så stor. Mannen förklarade att han hade en automatisk växellåda och hade taqit fel på gasen och bromsen. Tur att det inte hände vid ett övergångsställe där någon skulle korsa gatan.


 

I går var det några män ifrån kommunen som verkade städa undan julen. Jag har inte gjort det ännu, men ska väl försöka att ta tag i det, kanske idag.  Är det dags kanske?


 

Julkrubban, jultomtar, juldukar, julgran och den fina spelande kyrkan, allt måste ner i kartonger, till nästa år.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards