Alla inlägg den 23 januari 2017

Av wiolettan - 23 januari 2017 08:36


Måndag morgon, ny vecka med nya möjligheter.


Vi har en del att göra de närmsta dagarna, men ingen jäkt och stress. Det är det bästa.


Helgen har varit, ska vi säga, skaplig. Då vet ni vad jag menar.


 

Min optimistlåda har många deviser på små kort. Förut kallade jag mig för Optimist här på bloggen, men insåg efter 4-5 år kanske, att det kunde tas för att jag var glad och uppåt jämt. Så då bytte jag namn. Men sedan har jag tänkt att jag skulle byta tillbaka, för visst är jag en optimist. Jag vill gärna tro att allt ska lösa sig till det bästa, att vi ska få leva länge och vara friska, att mina medmänniskor är snälla och vill mig väl. Med andra ord, så vill jag gärna tro att det finns något gott hos alla människor.


Jag är inte så att säga, mesig, och bara håller med i allt och med alla, men tills motsatsen har bevisats så ser jag det fina och goda hos mina medvandrare här på jorden. Besviken? Ja, visst blir jag det ibland, alla kanske inte hela tiden håller sig till sanningen, eller gör det bästa de kan. Men väldigt många försöker i alla fall. Trots allt så är vi bara människor med både små fel och brister.


Idag är det ett par plusgrader och mulet.


 

Häromdagen såg jag denna fina himmel ifrån vårt vardagsrumsfönster. Min kamera ger inte en rättvis bild, det var mycket vackrare i verkligheten.


Må din väg gå dig till mötes.

må vinden vara din vän.

Må solen värma din kind,

må regnet vattna själens jord.

Och, tills vi möts igen,

må Gud hålla dig i sin hand.







Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards