Alla inlägg den 29 januari 2017

Av wiolettan - 29 januari 2017 09:08


Grått väder ute denna dag, minus 2 grader och det blåser. Det var vad vi kom underfund med på vår korta morgonrunda. Men, det var skönt att komma ut, frisk luft, lite rörelse i benen. Höften fortfarande ont, men  mest i uppförsbackar. Jag märkte att om jag gick baklänges så gjorde det mindre ont. Så då gick jag baklänges ett tag men jag tror att mysingen tyckte att det var lite, så att säga.,uppseendeväckande. Mig gjorde det inget eftersom det nästan inte var någon människa ute.


 

Däremot väldigt mycket med fåglar, vid Lötsjön. Här väntar de på mat.


 

Våra grannar och vi har fortfarande utebelysningen kvar på våra balkonger.


Det var mörkt då vi gick ut, men ljusnade mer och mer.


I dag blir det en inomhusdag annars, vi tar det lugnt och hämtar krafter till veckan som kommer. Så här som äldre kan det behövas att gå ner i varv. "Som äldre", nja som gammal då. Förresten, alla behöver koppla av ibland.


Några ord på vägen.


När du blir gammal minns det som varit,
då kan du njuta av det en andra gång.

Tro på människor, men lås alltid din bil.

Dela med dig av allt du vet.
Det är ett sätt att uppnå odödlighet.


Avbryt aldrig någon som håller
på att visa dej sin tillgivenhet.



En gång om året, åk till ett
ställe du aldrig varit på, om du kan.


Om du tjänar mycket pengar,
placera dem för att hjälpa andra
medan de fortfarande lever.


Sänd ditt bröd över vattnet,

ty i tidens längd får du det tillbaka.

Bättre är att höra förebråelser

av en vis man,

än att höra sång av dårar.


Och ljuset är ljuvligt,

och det är gott för ögonen att få se solen.


Ja, om en mäniska får leva än så många år,

så må hon vara glad under dem alla.


Några av de sista raderna här i detta inlägg kommer ifrån Predikaren i Bibeln.








Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards