Alla inlägg den 5 februari 2017

Av wiolettan - 5 februari 2017 09:20



Igår kväll var det inte något speciellt på TV som jag ville titta på så jag tänkte att då kollar jag på Melodifestivalen och ser om jag fortfarande tycker att det är ett jobbigt program att titta på eller om det hade ändrat sig till det bättre. Alltså bättre ur min synpunkt sett.


Men nej, jag gav upp efter ett litet tag. Lika skränigt, programledarna skrek ofta och det blixtrade och flimrade med ljus hit och dit. För mig är det inte något att lyssna på och njuta av. Jag älskar musik och jag älskar tävlingar, men detta koncept passar inte mig. Fast jag verkar vara rätt så ensam om att tycka det.


Har svårt också för detta att musiken ofta nästan överröstar sången.


Förresten, det heter väl Melodifestivalen, varför envisas många med att säga Mello? Mello, låter som en frukostfil eller tuggummi. Orkar de inte säga ut ordet helt, tar det för lång tid, eller vad är det frågan om? Då menar jag de som pratar om programmet i radio eller så, alltså lite mera officiellt.


Jag tycker inte heller att det är OK av en programledare att svära i TV.


Nu ska jag inte ödsla mer energi åt detta, det har jag inget för. Jag skulle tro att det är åldern, min ålder alltså. Jag kanske inte orkar följa med på allt nytt som kommer. Vet också att det är många som tycker att det är ett bra program och gärna lyssnar. Vi är olika vi människor och bra är väl det.



   

Stämmer kanske bra, denna skylt, fast det är en man de varnar för.











Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards