Direktlänk till inlägg 9 februari 2017

Filminspelning och hjärta.

Av wiolettan - 9 februari 2017 08:44


Minus 7 grader var det då vi tog en liten kort runda i morse. Jag tänkte att det var läge att passa på då hälsan stod mig bi. Men, efter en halvtimme var vi hemma igen.


   

Jag hann i alla fall mötas av detta lilla hjärta på trottoaren, det gladde mig. Någon hade slängt en liten pappersbit som bildade ett hjärta.


   

Solen hade inte vaknat riktigt men himlen var vacker.


För några dagar sedan då jag och mysingen gick ner till Centrum för att inhandla två par byxor till honom, blev vi extremt förvånade.


   

Jul, julsaker säljs det nu i början av februari? Varför sätter de upp marknadsstånd? Blir det storrea? Är det några som vill skoja? Har de fått fnatt?


   

Men här kom svaret. Filminspelning, det stod så på lappen till höger. Skönt, då kan de gärna få hålla på.

Skulle bra gärna vilja veta till vilken film, men det ger sig nog. De höll på att packa upp julsaker för fullt.


Serien som går nu på TV, på ettan och heter Bonusfamiljen, har väldigt många scener ifrån Sundbyberg. Del två av tio, gick i måndags. Det är riktigt roligt att kunna känna igen sig. Oj, där är den restaurangen, där är den affären och där, titta nu går de på Sturegatan och in på fiket där. Vi fick också se inifrån en lägenhet på Tuletorget i ett av 16-vånings husen. Både hur lägenheten såg ut och den urtjusiga utsikten. Det har jag haft lust till länge. Titta alltså, inte bo där, det är för dyrt för oss.


På den andra  bilden i detta inlägg, med himlen, kan ni se ett av de två höghusen som det gällde.


Strax ska vi ut och handla. Ha det bra och sköt om er.



 
 
znogge

znogge

9 februari 2017 11:18

Visst är det kul att känna igen sig oavsett om det gäller filmer eller böcker! Mycket spelas in i Stockholmsområdet så chansen är nog större än för oss som bor söder om landsvägen...

Kram och ha en fin torsdag <3

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

9 februari 2017 12:19

Det var ju tur att du fick en förklaring till den där julmarknaden, men jag förstår att du undrade över tilltaget.
Det är alltid kul när man känner igen sig i filmerna. När det är något program som är inspelat på Gotland och i Visby kan jag nästan inte koncentrera mig på innehållet, jag sitter bara och tittar på miljöerna.
Ha en fin dag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ditte

Ditte

9 februari 2017 16:24

Du ska se att det var en mening med det där hjärtat på trottoaren.
Bonusfamiljen har jag inte sett men jag ska titta på något avsnitt på play för i Sundbyberg känner jag igen det mesta. Kan tänka mig att du känne rigen dig i allt-
Jag kan tyvärr inte tycla att annat än utsikten är fin i dessa höga hus. Jag tycker inte de passar in i Sundbybergs gamla stadsbild. Men nu står de ju där...
Önskar dig en trevlig eftermiddag.
Stor varm och solig kram

http://akker.blogg.se

 
Piedra

Piedra

9 februari 2017 16:26

Vad kul med filminspelning! Det kanske är årets julkalender de spelar in...
Varm kram <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Vonne

Vonne

9 februari 2017 18:42

Vad kul med filminspelning, förstår ni blev lite fundersamma först. Har du inte chansen att få vara med som statist i nåt avsnitt av bonusfamiljen? Skulle ju vara toppen se dig på TV (fniss). Kan tro det är fin utsikt i de där höga husen åtminstone de övre våningarna! Synd att såna lägenheter alltid har skyhöga hyror men kul ändå att TV ger lite smakprov på planlösning och utsikten.
Trevlig kväller, kram

http://vonnevardag.se

 
geddfish

geddfish

9 februari 2017 21:46

Jag har två rätt nya höghus alldeles bredvid mig och naturligtvis skyhöga hyror.
Kul med TVinspelning! Men lite konstig med jul igen.
Nu är det kvällen och här kommer kramen 💚

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Gunnel

Gunnel

10 februari 2017 15:33

Så spännande med filminspelning så nära. Håller med Ingrid om att det är svårt att koncentrera sig på handlingen när det visas bilder på ställen man känner igen. Läste din kommentar tidigare om strulet på min blogg. Vet inte vad det är som gör det, men det finns fler som har problem med att kommentera där. Trist! Jag har själv svårigheter med att kommentera på en del bloggar.Ha en trevlig helg

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

wiolettan

11 februari 2017 10:13

Hej Gunnel!
Ja, de var där i flera dagar och filmade.

Det är tråkigt men jag kan fortfarande inte kommentera på din blogg.
Men, du ska veta, jag tycker om din blogg så jag går in och läser och har trevligt. Kan, det kanske bero på min gamla dator? Vet ej. Ska kanske vid tillfälle försöka att komma åt min mans dator och kolla om det går därifrån.
Kram och trevlig helg.

 
Biggeros

Biggeros

10 februari 2017 18:33

Det är ju inte alltid man passerar filminspelning i februari mitt i juldekorationerna 🤗 Roligt när man känner igen sig...
Såklart var hjärtat ämnat till just dig🤗🤗Trevlig Fredag!!

http://Biggeros.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards