Alla inlägg den 11 februari 2017

Av wiolettan - 11 februari 2017 09:29


Den bästa dagen i veckan brukar jag kalla denna dag, lördag. Men, idag blir det lite annorlunda eftersom min mysing ska iväg och få 10:e graden på Par Bricole. Han åker redan tidig eftermiddag och kommer väl inte hem förrän jag har gått till sängs, kan jag tänka mig. Jag kommer inte att ha långtråkigt men det blir inte som våra vanliga lördagar.


Så snart ska han hänga på sig en mängd medaljer på sin frack och bli snygg värre. Förut, här på bloggen har jag lagt ut en bild så ni fick se, då han var uppklädd och prydlig men det var några år sedan. Får se om jag tar ett nytt foto idag.


Igår åkte vi iväg redan före elva på förmiddagen och var borta hos goda vänner hela da´n och fick bli undfägnad och uppassad till max. Det var en mycket god trerätters middag och vi njöt i fulla drag. De bor nästan i Nynäshamn, så vi åkte både buss och tåg några timmar, men det var en upplevelse det också. Att stiga upp på bussen var jobbigt, jag höll inte på att komma med, svårt med höften där. Men skam den som ger sig, det gick.



    

Denna tulpanbukett fick jag av en övernattande gäst.


Snart är det melodikrysset som vi alltid försöker att lyssna till och lösa. Det tränar hjärnan och samtidigt kan det ibland vara vacker sång och musik att lyssna till.


 

Den här skylten gick vi förbi i morse på vår stadsrunda.


Hoppas att vi alla får en bra dag och var rädda om varandra.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards