Alla inlägg den 27 februari 2017

Av wiolettan - 27 februari 2017 08:34


Nu måste jag snart köpa mig en annan dator. Tänkte skriva ny, men det tror jag inte det blir. Men, en som har samma system som denna så det inte behöver bli så mycket nytt som jag måste lära mig.


Den som jag har nu är ju många år och har varit mycket bra men nu vill den bara krångla och tjafsa. Bara det att gå in på denna sida för att logga in mig, kan ta lång tid. Det kommer upp en mängd konstiga skyltar och texter. Jag ska göra si och så för att komma vidare, eller så strular den bara.


Många gånger stannar den, händer ingenting. Rör musen, ingen reaktion. Jag får stänga av och starta om igen och då kan det ofta gå bra ett tag.


Vissa bloggare som jag läser hos och ska skriva en kommentar, men det går inte. Nu har jag tänkt att det kanske är den här "dumma datorns" fel.


Jag fick ju en ny mobil då jag fyllde 75 år i fjol och även en ny kamera. Då jag tar bilder från någon av dessa och ska försöka att få fram dom på min dator och spara, så går det inte. Mysingen säger att jag har en för gammal dator till dessa nya kameror.


Så därför är min önskan att få en annan dator som jag kan lätt lära mig. För ni vet väl ordspråket:

"Det är svårt att lära gamla hundar att sitta".


Nu gäller det bara att få mysingen att hjälpa mig att köpa en. Han har ju varit datalärare i 15 år cirka, så han vet ju mer om dessa saker än jag någonsin kommer att kunna lära mig. Att övertala honom är svårt, här krävs det lite mer finurligheter. För ni har väl hört detta ordspråk:


"Mannen är familjens huvud. Kvinnan är halsen som vrider huvudet". Så säger dom i Brasilien, i alla fall förr, då jag var där på 80-90 talen.


Nu ska vi strax ut och dela ut medlemstidningen till SPF medlemmar. Vi är brevduvor på två distrikt här i Sundbyberg.


 

Här en bild av mig för några år sedan då vi skulle dela ut tidningen och det var mycket snö och snöade för fullt.


Det är lite små fjun i luften nu också och lite vitt på marken så jag hoppas att det inte är halt. Jag älskar snö och vinter men hatar halkan.


 

Då får det hellre vara grönt och sommar. Kelar med min äldsta systers katt, hemma i Trehörningsjö.



Trevlig dag och vecka till er mina bloggvänner.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards