Alla inlägg den 4 mars 2017

Av wiolettan - 4 mars 2017 11:46


Helg igen!


Otroligt så fort veckorna går.


Ibland blir jag nästan rädd. Rädd? För vad då? Rädd för döden är jag väl inte men jag vill leva och se hur det blir, så att säga. Se hur det går för mina nära och kära. Vara med och hjälpa och försöka att glädja någon medmänniska på min vandring här på jorden. Jag hoppas att jag kan göra något litet för någon annan.


Ibland funderar jag. Varför har jag kommit till denna värld? Vad är meningen med mitt liv här på jorden? För alla vi människor har en funktion, vi har kommit till för varandra, så att säga. Meningen med livet är att vara till nytta för någon som behöver det. Det är vad jag tror.


Men, jag har inte kommit underfund med ännu vilken nytta jag i så fall skulle göra och ha gjort. Ja, jag säger då det, vilka funderingar som kommer upp i min hjärna.


Annars är det som vanligt.  Det är jag mycket glad och tacksam över. Vi har nyss vinkat av en kompis som har varit vår nattgäst.


 

Visdomsord ifrån en almanacka som jag har.



 



Trevlig helg önskar jag er mina fina bloggvänner.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards