Alla inlägg den 13 mars 2017

Av wiolettan - 13 mars 2017 10:24


Ny vecka och nästan i mitten på mars. Solen lyser just nu och det är några grader varmt. Inte så pjokigt alls.


Tack till alla som kom med uppmuntrande kommentarer i förra inlägget. Hur det gick? Vad som var meningen med besöket? Om det gick bra? "Nu kommer alla svaren, eller "känslorna på en och samma gång".



Jag frågade sköterskan hur det kom sig att jag hade fått en tid hos henne så här mitt emellan de årliga besöken hos min hjärtläkare. Fick till svar att Landstinget har bestämt hur många patienter läkaren får ha per år och de patienter som läkaren då tycker behöver lite extra tillsyn får en tid hos hans sköterska för att kolla upp hjärtat emellan ordinarie hjärtkontrollerna.


Bra så. Utom att det känns lite oroligt att vara en som "behöver extra tillsyn".


Sköterskan var trevlig och tog EKG, blodtryck och kollade pacemakern. Det som var riktigt bra av dessa undersökningar var blodtrycket. "Som en ung flickas", sa sköterskan.


Men, pacemakerns noteringar var ju inte så trevliga. Det hade blivit sämre. Jag har nu cirka 35% av tiden förmaksflimmer och det är ju tröttande. Hjärtat slår för hårt och för fort. En del av tiden kan det slå närmare 140 slag i minuten i många timmar i streck. Enligt packemakern flera gånger den senaste veckan i 17 dygn i sträck. Så ni förstår varför jag inte är här inne och skriver så ofta som jag skulle vilja.


"Det vi kan göra är att försöka få ner flimmerattackerna så mycket som möjligt så att du kan leva så bra som möjligt".


Hon försvann ifrån rummet några gånger, gick in till läkaren för konsultation.


Kontentan av det hela blev så, att en tablett tas bort, (den som ger mardrömmar) och jag får en annan i stället och dosen fördubblas.


På frågan "Hur står det till?"

kan man få det intelligenta svaret.

"Jotack, det knallar och går".

I så fall är det ytterst viktigt att det

knallar och går åt rätt håll.


Trevlig vecka till er mina bloggvänner och tack för att ni peppar mig.







Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards