Alla inlägg den 15 mars 2017

Av wiolettan - 15 mars 2017 10:06


Ojojoj, vilken blåst, nästan så att jag blåste omkull imorse, men jag höll mysingen i hand så det gick bra. Men, solen vill gärna komma fram och det är flera plusgrader.


Igår på tisdagsträffen hos SPF var det två sköterskor inbjuda ifrån Rissne vårdcentral för att berätta om det nya förfarandet som de har där, med en speciell läkare för äldrevård. Samt ett speciellt telefonnr dit personer över 75 år kan ringa om de behöver hjälp.


Mysingen och jag gick dit och lyssnade för vi tänkte att då kunde vi kanske byta vårdcentral, nu tillhör vi Helsa vårdcentral i centrala Sundbyberg och den har fått mycket med kritik. Jo, visst, vi får byta om vi vill men om det skulle vara så att vi skulle behöva någon som kom hem för omvårdnad då måste vi anlita den vårdcental som är närmast och det är Helsa. Då blir det genast krångligt, så vi avvaktar och ser. Jag har ju nu två tider här i mars då jag har tid på vårdcentralen. Plus att till "vår" vårdcentral är det gångavstånd, kanske 15-20 för mig men till Rissne måste vi åka bil eller tunnelbana och bilparkeringsplats brukar inte vara så lätt att hitta,



En historia så här mitt i veckan.


En äldre man segnade till marken på tunnelbanan i New York. Ambulans tillkallades och han fördes till ett närbeläget katolskt sjukhus. Där fann man att det behövdes ett kirurgiskt ingrepp i hjärtat, så han kördes omgående in på operation.


Allt gick bra och när patienten återfick medvetandet fann han en nunna sittande vid sängen.


"Ni kommer att bli helt bra, mr Smith", sa nunnan och klappade honom på handen, "men vi skulle dock gärna vilja veta hur ni tänkte betala för er vistelse här? Har ni någon försäkring?"


"Nej det har jag inte", viskade mannen hest.


"Kan ni betala kontant"?


"Jag är rädd för att jag inte kan det".


"Har ni några nära anhöriga då"?


"Bara min syster i Minneapolis", svarade han, "men hon är nunna och ensamstående".


"Nunnor är inte ensamstående, mr Smith. De är gifta med Gud".


"Ja, ja," log mannen svagt. "Då kan ni ju skicka räkningen till min svåger".


 

Några ord ifrån min optimistlåda.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards