Alla inlägg den 21 mars 2017

Av wiolettan - 21 mars 2017 07:08


Inatt har det kommit lite snö och nu verkar det regna. Plus minus noll på termometern.


Vi har inte tagit någon morgonpromenad ännu och det blir ingen heller före frukost. Jag måste nämligen ner till vårdcentralen på förmiddagen och dit vill jag orka gå. Man får spä ut sina gracer. Fel uttryck detta med dela sina gracer, för det är ju inga gracer utan orken, den måste finnas kvar.


 

Har ni sett?


Vid sopåtervinningen stod denna, häromdagen. Undrar vad det kan vara? Någon klädgalge? Nej, jag vet inte.



 

Detta ser jag ju vad det är. Blir alltid lika förvånad över tappade skor.


 

Det här skulle kunna vara mysingen och mig. Jag, osäker på mig själv och mysingen en besserwisser.


 

Från min optimistlåda. Måste skoja till det lite idag. Tycker inte om att gå till läkare.


Nu är mysingen uppe så dags för frukost och om två timmar måste vi iväg. Mysingen följer med mig.


Trevlig dag, hoppas jag att ni får.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards