Alla inlägg den 27 mars 2017

Av wiolettan - 27 mars 2017 09:04


Plus sex grader varmt på morgonen. Då känns det nästan som om det är vår.


 

Dessa vårlökar har kommit upp. Slänten ner emot Tulegatan lyser så vackert.


 

Gick förbi vår SPF lokal med protokollet i morse och där utanför var det också vackert.


På tal om vackert.

 

Har ni sett såna stiliga hästar? Hästar, mitt älsklingsdjur efter katter. Det är så kloka och fina. Dessa fotade jag vid vår utflykt igår. Det var många hästar där, men dessa två kom fram och ville hälsa. De har en sån fin len mule.


 

Vi bilade norröver, på en massa småvägar tills vi kom till Härkeberga kyrka, cirka en mil ifrån Enköping. Ser ni det gamla lantbruksredskapet? En höräffsa. En så´n har jag kört, med hjälp av vår häst, då jag var ung.


 

En gammal kyrka, byggd på 1300-talet, det mesta av kyrkan i alla fall. Den ligger i ett kulturlandskap, med en mängd fornlämningar. Kyrkan är känd för sina fina kalkmålningar, välbevarade eftersom de inte har varit övermålade någon gång. De gjordes omkring 1480-talet.


Det går att beställa en guidad visning, kostar c:a 500:- Men, det jag tycker är bra är att man kan gå runt på egen hand och guida sig själv med hjälp av en cd. Den finns på fem språk.


 

Klocktornet. Just som jag tog bilden så slutade klockorna att slå och luckorna stängdes så sakteliga. Det kan ni se, nästan längst upp. Ja, inte att de stänger, det får ni tänka er. Men jag såg det och efteråt då jag hade tagit bilden kunde jag nästan inte se att det var luckor däruppe, en plan vägg bara.



 

Fin lykta.


Hoppas att vi alla får en fin dag och vecka.


Vi har en speciell dag idag och den ska firas ordentligt.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards