Alla inlägg den 7 april 2017

Av wiolettan - 7 april 2017 07:05


Igår hade vi ett varmt och soligt väder. Det kändes nästan som vår. Till och med blåsten som jag alltid irriterar mig på, kändes lite ljummen.


   

Såg dessa vårblomster då jag var på väg till hårfrisörskan. Mysingen följde med som vanligt. Han är så snäll, på det sättet, för han har upptäckt att jag ibland blir lite yr och då kan ju vad som helst hända. Så vi travar iväg hand i hand. Ibland undrar jag vad grannar och andra som kanske titt som tätt ser oss två, tänker. Jag menar, äldre går armkrok eller bredvid varandra. Sällan jag ser några hand i hand, men det händer, bevisligen.


Efter det att jag blivit klippt och fin i håret så åt vi lunch. Kyckling för mig och fisk för mysingen. Jag kan tyvärr inte äta fisk.


Därefter tog vi bussen till polisstationen i Solna för att skaffa oss pass. Våra hade gått ut för över ett år sedan.


Vi kom lite tidigt eftersom vi ville ha en buss ”tillgodo”. Ibland kan ju en buss vara trasig eller inte komma därför garderar vi oss alltid på det sättet, om vi har en speciell tid att passa. Vi kom cirka 20 min. för tidigt och blev klara 5 minuter innan vi skulle ha varit där. Fiffigt, eller hur? Sån´t gillas.


 


Dessa vårtecken mötte oss på ”vår gata”.




   

På väg ner till bussen. Blått och vackert.


 

Nästan vid Tornparken.


Nu ska vi äta frukost. Det har inte blivit någon utepromenad ännu, för jag måste iväg in till Storstan.  Vill ju orka vandra iväg till tunnelbanan också.


Jag har en tid hos min hjärtläkares sköterska, nu på förmiddagen. Utvärdering av den nya tabletten som jag fick för cirka tre veckor sedan, ska kanske göras. Plus kolla pacemakern, stod det på kallelsen.


Ha en finfin dag, mina bloggvänner. Jag får läsa sedan vad ni haft på gång.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards