Alla inlägg den 3 augusti 2017

Av wiolettan - 3 augusti 2017 10:16


...känns det som.


Jag har inte varit här inne och skrivit på flera veckor och det blir då lite tomt om jag uttrycker det milt.


Är nu i allafall tillbaka ifrån Ångermanland och har varit det några dagar, men har under dessa dagar här hemma inte mått så bra, men idag känns det OK igen.


Vädret här, nja, lite för varmt för min del och det kan var jobbigt men jag vet att det är många som tycker om varma och soliga dagar. Såg att det skulle komma regn i eftermiddag. Väderlekstjänsten har ju alltid rätt, eller hur?


Tiden i Trehörningsjö i vår lilla ombyggda bagarstuga som jag har fått av min ena bror, har varit underbar. Jag tycker mycket om den rena och klara luften däruppe och denna gång, ingen åska, vilket jag är mycket tacksam över. Förra året då vi var där råkade vi ju ut för världens oväder och fick då, för första gången i mitt liv, se ett blixtnedslag. Inget jag eftertraktar.


Måndagen den 17/7 bilade vi norröver och Ditte, såg du att jag vinkade till dig? Vi mötte "din" buss  ungefär mellan Näske och Docksta, söder om Örnsköldsvik, strax efter elva på förmiddagen. Men, du var säkert upptagen med något i bussen och såg inte min desparata vinkning.  Ni var då nog på väg till utsikten vid Höga Kusten bron.



    

Visst är den underbar?


 

Jag tycker att det är mäktigt att bila över den stora bron, som har Sveriges längsta brospann och Europas fjärde längsta. Det är en hängbro över Ångermanälven i Ådalen, mellan Härnösand och Kramfors kommuner.


 

En annan rastplast. Vi stannade och åt frukost eller fikade på vägen norrut.



 

Själevads kyrka tycker jag är så vacker.


 

Sundsvallsbron, även den en häftig bro. Den gör att vi inte behöver åka genom Sundsvall då vi ska vidare norröver.


 

Y-et, ett landmärke i världsklass i Timrå. 30,5 meter hög. Jag har läst något om att det behöver repareras. Hoppas att det går att göra så att den får bli kvar.


 

Sverige är vackert. Det påminns jag om då jag bilar genom landskapet. En liten båt, en bit ifrån bryggan. Kanske för att ingen ska ta den. Själva får de kanske simma ut. Motorn sitter i aktern, kanske redo att startas.



 

Här sitter jag på bron, i mitt föräldrahem och njuter av lugnet och ron och härlig utsikt.



 

Vid en morgonpromenad tog jag denna bild. Huset där jag  är född syns bara som en vit prick, det är plåttaket som visar var det ligger.


 

Här är det lite närmare och syns bättre.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards