Alla inlägg den 10 augusti 2017

Av wiolettan - 10 augusti 2017 07:12


God Morgon!


Idag känns det bra, solen skiner och just nu är det plus 16 grader. Med andra ord en härlig morgon.


Det var flera av er som undrade angående förra inlägget om jag hade kommit över min skräck för vatten.


Nej, det har jag inte. Tycker inte om att bada på öppet vatten, känner obehag vid båtresor, fortfarande. Det dröjde länge innan jag kunde koppla av, även på stora båtar och färjor. Nu kan jag det, fast det får inte blåsa. Min bror har en eka men jag har aldrig varit ute på sjön med den. Däremot har jag åkt med min ena syster på Vänern i en liten motorbåt. De hade tänkt att åka med mig till en liten ö som de kallade "Island". Men mitt ute på vattnet så tittade de på mig och där satt jag likblek och höll i mig i det jag kunde. Jag sa inget men de vände hemåt igen. Tyckte förmodligen synd om mig.


Har två gånger åkt över Ölandsbron, tyckte att jag hade bara vatten omkring mig och kände stort obehag.


Så, ja, känslorna kommer lite tillbaka av den otäcka upplevelsen. Min äldsta syster som drog upp mig, var vid tillfället ung själv, i de övre tonåren. Hon har som vuxen många gånger tagit upp denna händelse och kan inte begripa vad hon tänkte på. Har bett om förlåtelse många, många gånger. Så det satt djupt i henne också, efteråt, tydligen.


Vill visa några bilder ifrån min oas i Trehörningsjö.


 

Mitt föräldrahem.



 

Vackert omkring, med allt det gröna.



 

Här bakom stugan, kan vi spela badminton. Det har jag gjort många gånger, men inte i år.


 

Liten bit av potatislandet. Det hade inte växt så mycket i mitten på juli. Får se nästa gång vi kommer upp om det finns några potatisar.



  


En härlig utsikt.


 



 Nu ska vi äta frukost och sedan liten tripp till affären för att inhandla förnödenheter.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards