Alla inlägg den 14 augusti 2017

Av wiolettan - 14 augusti 2017 09:42


Idag, en sisådär dag. Ringde till vårdcentralen för att beställa tid, gjorde jag i förra veckan.


"Jag kommer inte åt journalen", svarade damen i andra ändan av luren, "du få ringa nästa måndag".


Sagt och gjort, idag var nästa måndag.


"Jo, nu har din läkare kommit tillbaka ifrån semestern, men jag kan inte boka någon tid hos henne, hon har inte öppnat sin journal".


"Vad innebär det då"?


"Du får försöka igen på torsdag".


Jag tycker att det börjar att likna historien om han som gick till skräddaren för att få en kostym sydd.


"Det blev ingen kostym det blev en kavaj". "När är den färdig då"? "På lördag".


Ni har säkert hört historien så jag ska inte trötta ut er med den. Skräddaren förklarade varje gång att det blev ett mindre och mindre plagg, en väst, en vante, en tumme och tillslut ingenting.


Måste pigga upp mig själv med ett hjärta.


 

Ett hjärta på marken hemma i Trehörningsjö.



 

Där jag också var på en loppis. Fick då se detta originella provrum, med ett hjärta på dörren.



 

Den här bilden visar dasset som vi hade hemma på landet då jag växte upp. Det har blivit anfrätt av tidens tand, används inte längre men får stå kvar som minne. Tänk att vara liten och sätta sig på detta hjärta, kunde ju ha ramlat ner i hålet. Jag kommer ihåg att ibland var jag lite rädd, försökte att hålla fast mig.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards