Alla inlägg den 27 augusti 2017

Av wiolettan - 27 augusti 2017 08:51


I morse vid halvsju tiden var det bara 7 plusgrader, men det gjorde ingenting att det var lite småkallt. Jag tyckte att det var så skönt att jag kunde komma ut och gå. Det har inte blivit så mycket av den varan den senaste tiden, men hoppas på det bästa och ser framåt.


Nu kommer jag ihåg en historia som jag hörde för några veckor sedan.


En äldre dam (inte jag) var på besök hos sin läkare för hon hade ont i sitt ben och knä. Läkaren undersökte henne och gav henne medicin och sa:

"Vi får hoppas på det bästa".


"Jag hoppar redan på det bästa", svarade damen.



 

I torsdags var jag till min läkare på vårdcentralen, hon ville ta lite prover. Nu har hon fått det. Men jag blev lite stucken, inget att göra åt. Hoppas bara att proverna är bra. Ska till min hjärtläkare och kolla pacemakern i mitten av september och efter det så ville läkaren på vårdcentralen träffa mig igen. Konstigt, men jag frågade inte henne varför.  Proverna skulle hon ringa om och ge mig besked.


Bilden som jag visade i förra inlägget och frågade om, var tagen i Brasilien. Ditte du hade rätt. Jag stod inte så långt ifrån Kristus statyn uppe på berget Corcovado. Fundamentet till statyn är gjord av cement ifrån Cementa i Limhamn. Det är en förunderlig utsikt där uppe på toppen.


Men idag ska jag bara visa några bilder ifrån vår morgonrunda.


 

En hare var också ute på morgonpromenad.



 

Vi gick ner emot Lötsjön och där har kommunen planterat sommarblomster.



.   .

Vattenfontänen var i full gång.




 

Dessa träd gillar jag skarpt. Har sett dom växa upp och bli vackrare och vackrare. Står nästan vid sjön.



 

En ängel kom i vår väg. Så skönt att dom små skyddsänglarna finns.



 

Hjärtat till Mariana låg på marken. Undrar om hon fick det?

 

I slutet på promenaden, på kortsidan av sjön, fanns det ännu en blomsteräng.







Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards