Direktlänk till inlägg 12 september 2017

En fråga igen.

Av wiolettan - 12 september 2017 08:29


Han började sin resa utan att riktigt veta vart han skulle fara.

När han kom dit visste han inte var han var.

När han återvände hem visste han inte var han varit.


Vet ni vem detta handlar om?  Kan ju som en liten hjälp tala om att det inte är jag.


Idag har vi tvättstugan.


Därefter ska jag gå och poströsta till kyrkovalet.


Sedan till en affär och se om jag kan hitta någon kofta, blus och långbyxor. Det blir ju det svåraste och det som jag tycker minst om. Jag är ingen så´n som gillar att gå i affärer och handla. Men, det är bäst att passa på nu idag då jag känner mig bra.



 

Igår fick mysingen fyra lotter per post. Vi hade vunnit på våra korsord. Men, det var fyra lotter och ingen vinst. Två av lotterna hette tjugan och så här såg den ena ut då vi hade skrapat den. Två hjärtan, alltid något. Jag har inte sett sådana lotter förut. Vi köper ju sällan lotter och vinner inte så ofta heller.



 

Utsidan, före skrapningen. Ett hjärta här också.



 

Även här ett hjärta, så jag klagar inte. En hel del av nöjet är ju att skrapa lotterna. Ni kanske tröttnar på "mina hjärtan", säg till i så fall. Jag har inte tröttnat ännu.


Ha en finfin dag. Kunde ni frågan?






 
 
Tove Olberg

Tove Olberg

12 september 2017 17:19

Så hjärtligt det blev utan fler vinster :-) Och rösta gott!Lycka till med klädköpet
Svaret på frågan ja, ... har Hasse Alfredsson i tankarna, han kan ju ha sagt något sådant ...
Kram till dig!

http://toveolberg.blogspot.se

 
znogge

znogge

12 september 2017 19:52

Kan tyvärr inte svaret och vågar mig inte på någon gissning. Hoppas att du hittade kläderna du var på jakt efter.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Primrose

Primrose

12 september 2017 21:01

Molngubben gissar jag ,-)))
Jag tröttnar aldrig på dina hjärtan ,-))
Så fina lotter, vi vinner inget vi heller, men spännande att skrapa!
Hoppas du hittar något i klädväg som du tycker mycket om, ibland hittar man något , ibland spelar det ingen roll hur många afförer man springer runt i, kommer hemtomhänt! ,-)))
Härligt att du mår bra!
Ha det fint
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Ditte

Ditte

12 september 2017 23:05

Jag kan som Tove tänka mig att det var Hasse Alfredsson som sagt detta. Han sa att på gravsten skulle det stå "Log och dog". Det skulle vara glatt.

Roligt med era lottvinster och en kan ju tyvärr inte alltid ha tur. Men hjärtan hittade du.

Lycka till nu med inköpen och visst är dte ofta svårt att hitta det en tänkt sig.

Varm kram! Jo, jag är i Spanien så den sena kvällen är i alla fall ljummen.

http://dittemitti.se

 
Eva

Eva

13 september 2017 09:47

Nej då jag är som du älskar <3 hi hi jag ser oxå ofta hjärtan överallt o formar i mitt huvud :) hoppas ni vinner på nån lott stor kram

http://evasblogg.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

13 september 2017 15:27

Jag har grubblat, men kan inte komma på svaret på din fråga. Jag går bet! Det ska bli spännande att som om någon löser gåtan.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Lena i Wales

Lena i Wales

13 september 2017 17:23

Låter som en brittisk politiker ang Brexit!!!!
Det måste vara en bok, känner igen det, men kan inte komma på varifrån eller om jag helt enkelt blandar ihop det med något annat.
Jag köper inte heller ofta lotter, mer än Röda korset och andra välgörenhetsorganisationer. Synd att ni inte van dock, men ni har kärleken istället och det är mycket bättre!
Sköt om dej!

http://leniawales.wordpress.com

 
Gunnel

Gunnel

14 september 2017 09:35

Jag kan inte heller komma på vem som sagt så. Ser med spänning fram emot svaret. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

14 september 2017 11:42

Hoppas du mår bra och att allt gått bra för dig.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

 
Lena

Lena

14 september 2017 13:59

Det låter som Columbus, annars vet jag inte. Kram!

http://Degislivet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards