Alla inlägg den 14 september 2017

Av wiolettan - 14 september 2017 13:32


Besöket hos hjärtläkaren igår, gick så där.


Det jag fick reda på var att jag har många timmars förmaksflimmer varje vecka. Fick inte veta i procent men över halva tiden. Den längsta tiden sammanhängande var 24 timmar och det var förra veckan, det kommer jag så väl ihåg. Annars ofta 12-15 timmar. Halva tiden? Det blir ju i stort sett varannan dag. Undrar inte på att jag känner mig så kass.


Ultraljud togs och det var bra, sa han. Men, ändå så ville han skicka en remiss till Karolinska sjukhuset för någon slags röntgen av hjärtat. Jag sa nej. Jag tror att han är van vid att jag säger nej för han sa att det säkert inte var något fel men för att utesluta det så måste jag och det är inget farligt, gör inte ont. Ja, men sa jag, sprutar de inte in en massa jox i mig. Jo, det gör dom, men det går så bra så. Jaha. Läkaren pratade om samma undersökning förra gången också, men jag ville inte. Jag är så frutansvärt harig, det tar emot.


Sköterskan var också där och jag hörde hur de pratade tyst med varandra. Tänk så nojig man kan bli.


Så frågade läkaren om jag hade haft någon i min släkt, nära, som fått hjärtinfart. Jo, visst, har jag det. Två bröder till min mamma och en syster dog i hjärtinfarkt och en av mina bröder har haft en stark hjärtinfarkt. Mmm, ja det går i arv, troligen ifrån din mamma då, sa doktorn. Vad betyder "mmm"?


Jag skulle också ta prover, så det gjorde jag i morse. Tre rör tog dom denna gång. Inte konstigt att jag har dåliga blodvärden så mycket blod som dom tappar mig på. Mysingen följde med mig. Vi fick åka till Solna denna gång.  Eftersom undersökningen ska göras på Karolinska så måste det vara på deras laboratorium som proverna tas.


Nu var dessa två saker avklarade. I morgon ska jag till vårdcentralens läkare och få svar på de fyra rör blod dom tog där. Märkligt att jag delas upp så där. Kan de inte samsas om rariteterna?


Förlåt om jag konstrar och klagar men jag som är en sann optimist och nästan alltid glad, känner mig mycket ledsen.


Ja visst ja. Jag gav ju er en fråga i förra inlägget om vem som hade sagt:


Han började sin resa utan att riktigt veta vart han skulle fara.

När han kom dit visste han inte var han var.

När han återvände hem visste han inte var han varit.


Det var Christofer Columbus det gällde.  Bra Lena, du klarade det. Tack alla som gissade.

Förresten, han finansierade färden med lånade pengar. 




Kanske någon vill se dagens hjärtan?


 

På en busskur. Någon har varit konstnärlig.



 

På en papperskorg, såg vi detta, då vi stod och väntade på bussen.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards