Alla inlägg den 17 september 2017

Av wiolettan - 17 september 2017 08:47


Tack snälla, alla, för era fina, uppmuntrande och peppande kommentarer.


Förstår om ni tycker jag är harig, men jag har mina rutiga och randiga skäl. Varit med om att bedövning inte tagit och jag vill inte uppleva det igen. Det är kanske nackdelen med att vara rödhårig, en av flera nackdelar. Jag har läst att rödhåriga upplever smärta annorlunda och att det behövs 19% mer narkosmedel för att söva oss. Samt att vi är mer motståndskraftiga mot lokalbedövning. Jag kollade upp detta med smärttrösklar efter det att bedövning inte tog första gången, på mig.


I alla fall. Hjärtdoktorns sköterska ringde och sa att alla proverna var bra. Både lever och njurvärdena. Så har jag varit till min husläkare (heter de så nuförtiden?) Där fick jag reda på att de prover jag tog där var bra också. B12 OK, järnvärderna hade gått upp. Alla prover var inom marginalerna. Hon frågade om jag ville ha kopia på dom för att kunna titta på och njuta. Det tackade jag för.


Kontentan av alla besöken denna vecka är att jag mår bra, efter proverna att döma är jag frisk som en nötkärna och det är härligt. Om det inte hade varit för hjärtat så hade allt varit toppen. Riktigt bra är det väl inte då jag äter cirka 8-9 tabletter om dagen. Men, som sagt, idag, toppenliv.




Idag är det kyrkoval. Jag har redan röstat. För några dagar sedan gick jag till prästgården och röstade, tog det säkra för det osäkra. Visste ju inte om jag skulle må bra idag. Vilket jag gör.


 

Fick en tablettask. Länge sedan jag köpte en tablettask. Dessa var goda.


Mysingen har lämnat mig. Ja, bara för idag, hoppas jag. Han gick iväg redan halv nio i morse till Duvbo kyrka. Där ska han vara valförrättare. Han trodde inte att han skulle komma hem förrän sent i natt, efter det att röstsedlarna har räknats.



 

Så fina tankar på mitt hjärtkort.



 

Detta var ritat på en vägg, utmed vår morgonvandringspromenad. Ett litet hjärta och kärlek till alla.


Trevlig dag önskar jag alla.









Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards