Alla inlägg den 21 september 2017

Av wiolettan - 21 september 2017 07:05


Inatt har det regnat, mycket. Jag låg vaken timme efter timme och lyssnade, men ingen åska som tur var.


Märklig känsla detta att ligga vaken, inte kunna sova, förmaksflimmret störde mig, och höra en annan person sova som en stock. Höra att han sover som en stock är ju i och för sig märkligt, men så är det. Jag missunnar inte mysingen att få sin skönhetssömn, det behöver han verkligen. Ojdå, det där blev kanske lite konstigt. Han är fin som han är. Det är inte utsidan som räknas, utan insidan. Ojdå, blev det också konstigt? Bäst att jag skriver om något annat.


Häromdagen då vi var till återvinningen med vårt plast och pappersskräp, såg vi en märklig sak.


 

Ni ser att det är kantareller och inte lite heller, flera liter. Undrar varför någon plockar kantareller och sedan slänger dom? Är de dåliga eller något annat fel? Eller kanske personen ifråga ville att det skulle komma någon behövande som ville och behövde dom. Så tänkte jag, så jag tog inte med dom hem fast mysingen ville.




Vid centrum här har det ordnat det fint.


 

Här läste vi förklaringen.




 

Det var så här bekvämt ordnat på många platser.



 

Bara att sätta sig ner och koppla av om man kan det.


Idag kan jag inte det, orkar inte med någon utomhuspromenad.


Hoppas att ni alla får en fin dag.










Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards