Direktlänk till inlägg 21 september 2017

Kantareller och viloplatser.

Av wiolettan - 21 september 2017 07:05


Inatt har det regnat, mycket. Jag låg vaken timme efter timme och lyssnade, men ingen åska som tur var.


Märklig känsla detta att ligga vaken, inte kunna sova, förmaksflimmret störde mig, och höra en annan person sova som en stock. Höra att han sover som en stock är ju i och för sig märkligt, men så är det. Jag missunnar inte mysingen att få sin skönhetssömn, det behöver han verkligen. Ojdå, det där blev kanske lite konstigt. Han är fin som han är. Det är inte utsidan som räknas, utan insidan. Ojdå, blev det också konstigt? Bäst att jag skriver om något annat.


Häromdagen då vi var till återvinningen med vårt plast och pappersskräp, såg vi en märklig sak.


 

Ni ser att det är kantareller och inte lite heller, flera liter. Undrar varför någon plockar kantareller och sedan slänger dom? Är de dåliga eller något annat fel? Eller kanske personen ifråga ville att det skulle komma någon behövande som ville och behövde dom. Så tänkte jag, så jag tog inte med dom hem fast mysingen ville.




Vid centrum här har det ordnat det fint.


 

Här läste vi förklaringen.




 

Det var så här bekvämt ordnat på många platser.



 

Bara att sätta sig ner och koppla av om man kan det.


Idag kan jag inte det, orkar inte med någon utomhuspromenad.


Hoppas att ni alla får en fin dag.










 
 
Gunnel

Gunnel

21 september 2017 08:55

Så märkligt med svamparna. Sittplatser lite här och där verkar mysigt, men jag kan nog tycka det är lite fel årstid. Här är det i varje fall alldeles för vått och ruggigt för att sitta still nån längre stund utomhus. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Eva

Eva

21 september 2017 08:57

hm skumt kan man tycka ju, ja man vet inte kanske lika bra att inte ta hem dom. Skönt att vila o ta det lugnt :) ha det skönt kramis

http://evasblogg.blogg.se

 
trollet

trollet

21 september 2017 09:15

Hade nog inte kunnat lämna dom...

http://lchftrollet.blogg.se

 
znogge

znogge

21 september 2017 09:31

Med tanke på hur eftertraktade kantareller är så var det verkligen märkligt att någon lämnat dem där. Jag hade dock valt att lämna dem där för man vet aldrig...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Susie på Stjärnarve...

Susie på Stjärnarve...

21 september 2017 09:39

Konstigt det där med kantarellerna, men jag hade ALDRIG tagit hem några och ätit! Fast det kan ju bero på att jag inte är speciellt förtjust i svamp!! *fniss*
Sen gillar jag det där med "pop-up" trädgårdar, men det är precis som Gunnel skriver; Kanske lite fel årstid!
KRAM
Susie

http://stjarnarve.blogspot.se

 
Ingrid

Ingrid

21 september 2017 11:43

Jag har en bekant som tycker att det är jätteroligt att plocka svamp, men hon äter dem inte. Ska hon gå i skogen ringer hon runt och frågar om det är någon som vill ha eventuell svamp hon hittar.
Den här svampplockaren kanske hade dåligt med kompisar.....
Hoppas att du snart mår bättre!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Primrose

Primrose

21 september 2017 11:43

Hoppas att du orkar ut i morgon hoppas jag, ska bli härligt väder.
pop-up trädgårdar var en fin idè fast jag skulle vilja ha dom året runt ,-)
Kantarellerna hade jag aldrig tagit hem eller rört, verkar helskumt att lämna dom bara så där, då blir jag misstänksam ,-)
Köper på torg eller plockar själv de jag vill ha.
Skulle aldrig våga äta eller bjuda på dom här ,-)
Ha det jättefint KRAM från mig Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Ditte

Ditte

21 september 2017 22:23

Vad trevligt att pop-up parkerna även kommit till Sumpan. PÅ Söder och i vissa dlear av Stochkolm har dessa parker funnits sommartid i några år. Gator stängs av för biltrafik och "små oaser med sittplatser" tar bilarnas plats. Helt perfekt. Bara att slå sig ner och njuta. Hoppas att dessa pop-up parker" kommer till er även sommartid. Känns ju då än mer som en behöver dem.
Lustigt med kantarellerna, men säkert lika bra att lämna dem-
Visserligen tycker jag om svamp. Men....
Kram i sena kvällen.

http://dittemitti.se

 
Preciosa

Preciosa

22 september 2017 08:57

Ett gott skratt fick jag av ditt "kåseri" om skönhetssömnen. Stor humor :-)
Kända miljöer om än stajlade på Nybergs torg bl a. Vad dom hittar på!!
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Lena

Lena

22 september 2017 11:58

Håller med övriga kommentarer i att mystiskt med kantarellerna!!! & även om jag dreglat över att hitta så mycket, hade jag aldrig tagit dom! antagligen dåliga/mögliga, från någon restaurang eller så?

Kul att dom snyggar till på stan i höstlig piff!! :))

Varm kram & fin freda på er!! *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
kicki

kicki

23 september 2017 09:04

Så klart drt var att du skulle ha dom.
Men jag tror verkligen att det var menat att man fick ta. Så fint.
Skönhetssömn är bra den. Den får vi vara rädda om. Härliga bilder
Önskar dej en fin helg nu, många kramarfining

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards