Direktlänk till inlägg 1 november 2017

Minnen, sparade.

Av wiolettan - 1 november 2017 08:35


Häromdagen skulle jag rensa lite SMS från min mobil och upptäckte då att jag hade flera äldre meddelande ifrån min mysing som han hade skrivit till mig då jag låg på hjärtintensiven. Innan jag raderade dom så skrev jag av alla rader  och rim och noterade dem i min SMS diktsamling.


Jag har nämligen en sådan på min dator. Nu för tiden får jag sällan SMS, händer inte varje vecka ens. Förr då min mysing bodde på sitt håll och jag på mitt, innan vi var gifta, alltså före 2010, skrev vi ofta små dikter till varandra. Dessa små kärleksmeddelanden har jag sparat. Tänker att de kan vara bra att ha om jag skulle ge ut en bok till.


Här nedan kommer tre, av alla små SMS, som han skrev till mig.


Jag behöver Dig, Du är mer än en vän, med Dig kan jag tala öppet.

Att Du sedan är förbenat söt, det får jag ta på köpet.

 

Dags på var sitt håll sig knyta

och kärleksord på mobilen byta.

IL Y, Yes i do, kan du tro.

 

Arla och särla, med längtan och glädje.

tänker jag på Dig, det måste jag medge.


Det var ju tvunget att bli korta rader för det ryms ju inte så mycket i ett meddelande, men vi skrev nästan alltid på rim och tyckte att det var roligt.



 

Något annat som vi tyckte var roligt var att åka och se nya platser. Här på en resa, innan vi var gifta.


Vi tycker om att resa nu också, fast det blir inte så ofta längre.


Hoppas att ni som läser min blogg får en finfin dag.



 
 
Lena i Wales

Lena i Wales

1 november 2017 10:13

Så vackert och romantiskt! Underbar kärlek.
Njut av ert liv tillsammans!

http://lenaiwales.wordpress.com:

 
Gunnel

Gunnel

1 november 2017 11:06

Så vackert! Klart du måste spara så fina ord. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Primrose

Primrose

1 november 2017 11:09

Först några kommentarer från inlägg jag missat, härligt att du kunde njuta av en promenad, men visst var det en ruggig dag blåst o spöregn ,-)
Vilken vacker fågel den som var död .
Sparka o gå i löv är underbart sen är det så vackert med alla löv som ligger och flyger omkring, söt barnhistoria,-)))) bäst att passa på!
Hjärtbilder älskar jag.
Vilka jättefina kärleksfulla ord ni skrev till varann, de mysingen skrev var härligt, förstår att du är rädd om de orden och spar dom.
Jag skriver lite korthugget men är lite orolig att allt försvinner innan jag skickar iväg ,-)))
Ha det jättefint
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

1 november 2017 13:03

Så fint att ni sparar meddelandena som ni fått från varandra. Bok eller inte, men det är fint att minnas.

Kram och ha en härlig onsdag :D

http://znogge.wordpress.com

 
Ditte

Ditte

1 november 2017 16:32

Så fina små dikter! Och klart att de ska sparas. Vackra minnen kan en inte ha för många av.
Tack för att du delar med dig.
Blir glad av att läsa dem.
Kram från mig och tankar

http://dittemitti.se

 
Ingrid

Ingrid

1 november 2017 17:55

Så rart och romantiskt! Tänk så bra att ni fann varandra.
Varm kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Biggeros

Biggeros

2 november 2017 09:08

Det låter som en god ide att samla alla citat och rim i en egen Wioletta bok🤗
Vad jag kan utläsa av dikterna så ser jag ren kärlek// kram

http://Biggeros.blogg.se

 
Susie på Stjärnarve...

Susie på Stjärnarve...

2 november 2017 09:54

Att få kärleksdikter har aldrig hänt mig. Jag tror faktiskt att jag aldrig ens fått ett kärleksbrev av Rolle, vi har ju alltid varit tillsammans (sen jag var 15 och han 20) på samma plats. Och att skicka SMS skulle han aldrig greja, vi har inte ens mobilerna på annat än när vi är till sjukhuset i Visby.
Däremot så kan han sjunga påhittade kärlekstexter till mig ibland - och det får man vara tacksam för!
KRAM
Susie

http://stjarnarve.blogspot.se

 
Anneli

Anneli

2 november 2017 17:17

Oh vad mysigt. Jag vill oxo ha en alldeles egen liten "mysing" =)
Ja man får ta vara på det man har fått, läsa det lite då o då o tänka tillbaka.

Hoppas att det är bra med er båda två. Var rädda om er, ha en mysig kväll kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

3 november 2017 07:22

Åh, det var så fint, ni är så fantastiskt fina, klart du ska spara.
Jag har kvar några brev jag fick i början, måste nog ta fram och läsa.
Ha det så jättebra fina goa människa

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Maria

Maria

3 november 2017 13:41

Så fint att ha. Tyvärr kastar man alldeles för mycke ibland men du är klok. Roligt läsa din blogg igen. Trodde jag tappat bort dig när jag bara gjorde en paus så där utan vidare. Trevlig helg!

http://dammsamlare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards