Direktlänk till inlägg 11 november 2017

Ljusterapi.

Av wiolettan - 11 november 2017 09:03


Lördag, en ledig dag för många, även för mig. Vi tog en liten promenad i morse, hörde att det skulle bli regn och kanske snöblandat regn så vi ville passa på och få lite luft medan det var uppehåll.




 

Vi gick förbi denna märkliga tingest.



 

Enligt denna upplysning så skulle vi gå in och "tanka ljus". Låter lite märkligt. Visserligen vet jag att ljuset påverkar oss positivt, men det kommer nog att dröja ett tag innan jag går in och ställer mig där i ljuset.



 

Den står mitt på torget, bra läge för det är en mängd människor som går här varje dag. De kommer ifrån tåg, bussar, tvärbanan och tunnelbanan på väg till sina arbetsplatser. Just här på denna bild är det folktomt, men så är det också tidig lördagmorgon. Som ni kan se så går det att sätta sig ner och vila på bänkar som är utplacerade, i ljusskenet.




 

Denna cykel har hängt på stängslet väldigt länge. Märklig plats.



 

Däremot så står dessa cyklar rätt placerade. Den första är ju bara för rolig. Blommor på paketväskan, korgen fram och även på sadeln. Blir kanske inte stulen i första taget.



Bli en möjlighetare.

Oavsett hur hopplös en situation ser ut att vara,

eller faktiskt är, höj blicken

och se möjligheterna.

Se dem alltid för de finns alltid där.





 
 
Ingrid

Ingrid

11 november 2017 10:34

Ljusterapi behöver man verkligen den här tiden och i dag är det en riktigt mörk och dyster dag då man inte kan klara sig inomhus utan en lampa här och där.
Jag skulle nog kunna tänka mig att gå in i den där mojängen och tanka lite energi. Har man en vän med sig kan man ju stå där och samspråka ett tag.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Znogge

Znogge

11 november 2017 11:34

Vilken smart grej för visst behöver vi ljus nu! Jag hade testat direkt :D

Kram och god lördag!

http://znogge.wordpress.com

 
Gunnel

Gunnel

11 november 2017 12:09

Ljus behövs i massor nu.....både för kropp och själ. Sådana där tankstationer är inte dumma. Och så bra att de är gratis också. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Ditte

Ditte

11 november 2017 22:07

Intressant med denna ljusskapelse. Har inte sett den. Inte ännu. Har ju varit i den stad någon gång i veckan den senaste tiden. Får titta bättre. Men att sätta sig här på en bänk känns inte så lockande, trots ljuset.
Dessa cyklar med blommor på har jag sett några av på Söder men i övrigt har jag sett många i Amsterdam och Köpenhamn. Även i Uppsala finns de.
Tycker de piggar upp och säkert är de inte så stöldbegärliga.

Att bli en "möjlighetare" känns bra och jag tror att jag oftast är på väg ditåt.

Stor kram och många tankar till dig.

http://dittemitti.se

 
geddfish

geddfish

12 november 2017 09:35

Se inte svårigheterna, utan se på möjligheterna, det har varit min devis länge! Det kommer man en bit längre på.
Gillar blommiga cyklar!
Och den där ljusterapigrejen, härligt! Jag har prövat ljusterapi på SPA och det är skönt.
Nu önskar jag en fin söndag, här strålade solen ikapp med frosten.
Kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
trollet

trollet

12 november 2017 10:09

Vart mer exakt står den (ljusterapiburken), jag vill prova!

http://lchftrollet.blogg.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

12 november 2017 10:52

Ja, tänk vad ljuset är betydelsefullt för människan!
Hoppas du får en fin söndag!

http://lenaiwales.wordpress.com:

 
gun

gun

12 november 2017 20:05

Ljuset behöver vi verkligen och det där verkar häftigt att kunna gå in där.
Cykeln med alla blommor lyser lång väg och den gillar jag:).
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Primrose

Primrose

12 november 2017 21:26

Bra slutord! ,-)
Bäst att pynta så kanske de får vara ifred, är cykeln som hänger stulen kanske.
Vilket fint ljusplats, ljus gör många glada, vet inte om det hjälper på mig för jag tycker mörker är mysigt, men prova skulle jag ,-)
Ha det nu jättefint
Och hoppas kompisen Kryar på sig!
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards