Direktlänk till inlägg 23 november 2017

Livets skiftningar.

Av wiolettan - 23 november 2017 09:57


Det kom två brev igår, bland annat.



   

Ett var till mysingen och det var mer som ett paket. Men har ni sett? Jag har då aldrig sett något liknande. Mysingen hade beställt en bok på nätet och den kom, frankerad med alla dessa frimärken. Det ena vackrare än det andra. Det är så att vi blev riktigt glada och uppspelta, i alla fall jag.


Men, då jag öppnade mitt brev, var det inget att skratta eller vara glad över.


Brevet var ifrån Karolinska. De har bokat träff med mig, två olika dagar. Jag vill inte ens tänka på det och ska försöka att låta bli. Det är inte förrän veckan efter nästa vecka.


Mysingen sa att jag skulle vara glad och tacksam. Så här sa han:

"Tänk på att de tycker att det är meningsfullt att kosta på en äldre dam dessa undersökningar, du är fortfarande med i matchen", eller nå´t så´nt.



   

I går var det vitt på marken.



   

I dag barmark igen. 



 
 
znogge

znogge

23 november 2017 13:31

Vilket vackert paket Mysingen din fick. Jag har fått liknande när jag beställt från olika antikvariat. Tror det är frimärkssamlare som insett att värdena är minimala och att det är bättre att frankera med dem.

Jag håller med Mysingen. Det är inte roligt med läkarbesök men det är bättre att de håller koll på dig än tvärtom.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Primrose

Primrose

23 november 2017 14:16

Helt underbart brev ,-))))Skulle också blivit glad.,-))
Så härligt med alla frimärken!
Jag får hålla med Mysingen ,-) Dom vill att du ska må så bra du bara kan må! Men jag förstår dig också, din oro och att det känns olustigt.
Min gubbe var idag.... ska få ny konvertering ,-)
Tänker på dig
Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

23 november 2017 15:36

Vilket vackert paket!
Jag håller med Mysingen. Du ska vara glad över att de bryr sig, för då måste de ju anse att det är hopp om att du ska hänga med ett bra tag till.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
trollet

trollet

23 november 2017 16:18

Ha ha, ge honom en snyting och en puss samtidigt, klart du är med i matchen!!

http://lchftrollet.blogg.se

 
Ditte

Ditte

23 november 2017 17:36

Livet skiftar i olika färger för oss och jag kan förstå både dig och "Mysingen". Det är bra att du blir ordentligt genomgången och visst spelar du fortfarande med i högsta divisionen. Men jobbigt vet jag att dte är med alla genomgångar...

Vilket vackert kuvert och alldeles fullt med fina firmärken. Förstår att "Mysingen" blev glad över detta. Men jag öfrstår också din nedstämdhet över ditt brev. Men det blir bra.
Många tankar och kramar till dig.

http://dittemitti.se

 
Gunnel

Gunnel

23 november 2017 21:20

Oj, så många frimärken. Jag förstår din känsla och oro över brevet. Jag fick också ett brev med kallelse till hjärtmottagningen om två veckor. Var så inställd på att min husläkare skulle ringa och meddela att allt var bra. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
geddfish

geddfish

23 november 2017 22:28

Det är kul med många olika frimärken! Min Pusselbit var ju vid Posten och fick många frimärken, utgåvor, dessutom samlade han själv, så jag har en hel del här. Ibland sätter jag på ett gäng på något brev. De är ju värda den valören som står på, men inget mer, tyvärr.

Inget roligt att åka på undersökningar, men jag ger Mysingen rätt i att du är med i högsta divisionen och det är fint, det.

Varm kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Preciosa

Preciosa

24 november 2017 08:52

Hej!
Ja roligt brev och inte så roligt brev...Ja jag är som du, vill inte,vill inte...
Borde gått och kollat lite för länge sen...
Nu är iaf min blogg uppe igen...tog 10 dagar :-) Ny regim, tre killar tar över istf för en som slitit med Spaniensidorna.
Kram och animo som dom säger här...kan knappt översätta men kanske "upp med hakan :-)
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Lena

Lena

24 november 2017 15:33

Vilken lycka att få ett sådant paket, det ser ut att höra hemma i en saga eller förr i tiden. Undrar vilken bok det var däri. Kram till er!

http://Degislivet.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 november 2017 00:15

Du kan skratta dej lycklig över att få hjälp!!!!!!! *hjärta*

Jag har 2 vänner, en har fått vänta 3 månader med fasansfulla smärtor, men hur ont han än har, så finns inga tider för operation, nu får han dessutom åka 30 min till Lasarettet som kan hjälpa honom, bedrövligt...
Min andra vän har fått canser, efter 3 månader opererades den bort, då upptäcktes 2 till, dessa får hon vänta ytterligare 3 månader på att få bort... 40 mil bort kommer den operationen ske, men hon vet redan, att då är det redan för sent, då finns inget hopp!... inte ens läkaren tror det, ändå finns ingen operationstid! hon är varken rökare eller dricker, 68 år & varit frisk, -vart är vårt Sverige på väg??? jag blir rädd...

Så lyckat till att du blir omhändertagen!! alla blir inte det...

Varm stor kram till dej *hjärta* fast jag förstår åxå din oro, såklart *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 november 2017 00:18

Pst, det skulle vara 30 mil att åka...

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards