Direktlänk till inlägg 22 december 2017

GOD JUL!

Av wiolettan - 22 december 2017 09:38


Tittar in för att skriva några rader och önska er alla en Trevlig helg.


Jag mår inte bra men som tur är så har vi julpyntat i god tid i år och även förberett annat. Min mysing är så mysig och gör så mycket här hemma nu, då jag inte orkar.


Häromnatten vaknade jag vid halv ettiden och hade så ont i bröstet. Det var svårt att uthärda och tillslut vaknade mysingen och eftersom det inte gick över så ringde han sjukvårdsupplysningen som sa att vi skulle ta ambulans in till Karolinska, på grund av mina hjärtproblem.


Halv tre kom ambulansen. Personalen var helt underbara, tog ett EKG som sändes till sjukhuset som sa att jag borde åka in. Jag ville inte, men de satte sig tålmodigt ner och väntade tills jag hade "sansat" mig. "Ta den tid du behöver, vi avvaktar".



För att göra en lång historia kort så visade proverna sedan att det inte var någon infarkt, som de befarade, utan gallstensanfall. Efter smärtlindring mådde jag bättre. Är hemma men måste på grund av smärtor ta stolpiller och tabletter emot värk. De vill tydligen avvakta med att göra något, vill väl inte gärna operera, kanske, vad vet jag. Men, det är jobbigt med smärtan som kommer igen och igen, efter det tabletterna slutat att verka.


Men julen kommer ändå och jag hoppas att ni får en finfin helg.


 

Några av alla våra tomtar.


 

Denna mysiga tomte tyckte min pappa mycket om. Så jag tog hand om den efter honom.


 

Dessa två fick min förra man i julklapp.


 

Den här tomten spelar och sjunger och brukade vicka på höfterna i takt. Den fick min förra man av vår grabb Peter.


 

Här sover katten, vaktad av tomtar.


GOD JUL!  Tittar in till er efterhand som jag orkar.



 
 
Gunnel

Gunnel

22 december 2017 10:25

Så tråkigt att du inte mår bra nu inför julen. Hoppas den värsta värken ändå håller sig borta. Jag önskar er en riktigt God Jul.

http://sigrid-gunnelsblogg.blohspot.com

 
Znogge

Znogge

22 december 2017 13:43

Så tråkigt att du inte mår bra men gott att du har en omtänksam Mysing i din närhet. Klokt att du åkte in för bättre en gång för mycket än för lite. Gallstensanfall kan vara nog så smärtsamma men så skönt att det inte var en infarkt.

Önskar er båda en riktigt God Jul!

Kram <3

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

22 december 2017 15:46

Så tråkigt att du inte mår bra! Hoppas att det snart blir bättre så att du får fira jul i lugn och ro med din Mysing.
Tack för julkortet som jag fick i dag!
God Jul!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ditte

Ditte

22 december 2017 18:24

Väldigt tråkigt att du drabbas så hårt. Men mitt i allt lände var dte bar att det inte var hjärtat som krånglade. Men ett gallstensanfall är ju otroligt smärtsamt och krävand för kroppen. Och särskilt eftersom du inte var ås stark innan heller.
Fint att personalen var så vänlig för dte betyder ju så mycket.
Vila dig nu så att krafterna komme tillbaka och hoppas din smärtlindring hjälper dig.

Roligt att se alla dina tomtar och d ehar ju alla sin personliga historia att berätta.
Bosse och jag önskar dig och Mysingen en så God JUl som är möjligt och jag önskar att du snart är piggare.
Stor kram

http://dittemitti.se

 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

22 december 2017 20:46

Åh stackare! Gallstensanfall är hemskt! Har haft ett ordentligt en gång och det var plågsamt. efter det har jag bara haft känningar av det. Krya på dej och hoppas du mår bättre snart.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
gun

gun

22 december 2017 21:43

Så tråkigt att du inte ska må bra. Hoppas att du snart blir bättre och tur att du har din Mysing. Fina tomtar.
Många julkramar från mig.

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
geddfish

geddfish

22 december 2017 21:53

Kära Wiolettan, God Jul på dig och din fine Mysing!
Jag önskar dig från hjärtat att du ska må bättre. "Tur" att det är gallsten, men jättetråkigt ändå. Så trist att ha starka smärtor.
Varm kram ifrån mig och hoppas ni får en fröjdefull och lugn Jul och Nyår!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Tove Olberg

Tove Olberg

23 december 2017 05:48

Här om dagen tänkte jag på dig. Undrar hur hon har det? Nu vet jag efter att ha läst några inlägg.
Du är minsann en prövad människa du med sjukdom och bekymmer.
Från mig och mitt hjärta till dig och ditt hjärta - och en sväng förbi gallan också :-)önskar jag dig och Mysingen en god jul!
varma kramar!

http://toveolberg.blogspot.se

 
Preciosa

Preciosa

23 december 2017 09:08

Hej Wiolettan!
Ja det är lätt att tolka gallstensanfall med hjärtproblem. Har hänt mig också. Tog bort gallblåsan 1973 men jagh önskar dom kunde bara ta bort stenarna...gallblåsan har ju en funktion att släppa ut galla när det behövs. Nu rinner den lite hur som helst och antingen diet eller magkatarr...Hoppas det går över så du slipper operation. Andra har inte problem att äta vad som helst -nästan. Kram och hoppas du slipper mer ont...P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Kicki

Kicki

23 december 2017 14:33

Hoppas du mår bättre, skönt att det inte var en infarkt, men gallsten förstår jag att det är väldigt plågsamt.
Så julfint du har, och vilken härlig plats till kissen.
Önskar er en fin jul, lugn och skön.
Stor jul hjärta kram🎅🌲💚

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Primrose

Primrose

23 december 2017 20:23

Men sån otur!
Det måste ha gjort väldigt ont!
Förstår att du inte mådde bra o blev orolig!
Nu hoppas jag verkligen att det du fått hjälper eller går över vore det bästa så ni mysingen o du kan njuta av en härlig Jul!
Härligt med tomten som vickar på sig.
Fina tomtar o himla söt katt!
Skönt att du har mysingen!
Hoppas du får må bra nu!
Håller tummen!
Härlig Jul önskar jag er båda, skönt att ha allt klart ,-) Det har inte vi, har aldrig varit så sena, men snart så .......
STOR VARM KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

23 december 2017 22:11

God Jul kära Du med mysig. 🎅🎄🎅🌹🍒🕯💖

http://egopyret.blogspot.com

 
Biggeros

Biggeros

24 december 2017 11:57

Önskar dig God Jul och Gott Nytt År och hälsa🎅🌲🎅

http://Biggeros.blogg.se

 
Ingen bild

Ninnibeth

27 december 2017 12:03

Tråkigt att höra att du mått dåligt, men jag blir varm i hjärtat av att höra att ambulansen var så fin och väntade tills du sansat dig... <3

 
Lena i Wales

Lena i Wales

27 december 2017 14:31

Viken otur, men tur att det inte var värre.
Vet att du blir väl omhändertagen i hemmet av din mysing.
Krya på dej!

http://leniawales.wordpress.com

 
Primrose

Primrose

29 december 2017 20:03

GOTT NYTT ÅR!
Håller tummen att det nya året ska bli ett kanonfint år för dig!
Tack för besök och kommentarer hos mig, det gör mig så glad!
VARM KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Ingen bild

Bosse Lidén

5 januari 2018 21:06

Stackars dig. Vad mycket du är med om. Ändå kan du orka med att visa oss fina julfoton. Du börjar mer och mer bli en slags "idol" för mig. Gallstensanfall som jag har hört gör så ont.
Kram Bosse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards