Alla inlägg den 10 januari 2018

Av wiolettan - 10 januari 2018 10:23


Märkligt så mycket drömmar kan återspegla livet som det är i vaket tillstånd. Men lika märkligt så många drömmar jag drömmer som jag inte kan förstå eller ser något samband med mig i övrigt. På senare år har jag börjat att drömma otroligt mycket och oftast inga roliga upplevelser. Mer eller mindre mardrömmar. Jag tror att en del av mina mediciner har den biverkan.


Men, i natt blev det en återspegling av det verkliga livet. Mer eller mindre, fast lite tillspetsat som historier ofta är.


Jag drömde att jag skulle på middag hos några goda vänner och höll på och prova kläder. Visste inte vad jag skulle ha på mig och genomsökte garderoben utan något som tilltalade mig. Började testa långbyxor. Ibland var de för korta, trånga, trasiga eller konstiga färger. Det slutade med att jag tog en stor sopsäck och slängde allting i. Vaknade med hjärtklappning och flimmer. Nu är flimmret borta och långbyxorna är kvar i garderoben. Inte kom jag på någon middag heller.


Häromdagen var det sista avsittet av G W Perssons "Den döende detektiven" med Rolf Lassgård, på TV. Så bra jag tyckte att den var och roligt att få se.


Några scener är inspelade här i Sundbyberg och jag och min man kom gående en dag och råkade på filmteamet. Så de kom och sa till att vi inte fick går där.


 

Men en bild hann jag ta av Lassgård och hans käpp. Den bilden gjorde att jag fick en poäng till hos Bosse i en av hans trevliga tävlingar. Det gällde då bland annat att fota en person som gick med en gammaldags käpp, som stöd.




 

En annorlunda blomsterdekoration som jag fick i julhelgen.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards