Alla inlägg den 12 januari 2018

Av wiolettan - 12 januari 2018 09:08


Vaknade i morse med en känsla av att det var lördag, min favoritdag i veckan. Kom snart till sans och förstod omsider att det bara var fredag. Tro det eller ej, men jag kände en viss besvikelse, vilket jag tycker är märkligt. Jag menar, eftersom jag är, så att säga, ledig både fredag och lördag borde det inte vara någon skillnad. Som pensionär och inget jobb som väntar så behöver jag sällan jäkta iväg någon av dagarna, om det inte är något annat inbokat förstås.


 

Sötingen här, lilla Doris, har varit och hälsat på. Hon var riktigt nyfiken och kanske lite imponerad av vår skivsamling, en del av den. Kanske hon tyckte att det var ena mossiga människor hon hade kommit till, gamla LP skivor, varför har dom sparat på dessa?


Det undrar faktiskt vi också. Vi har en stor kartong i källaren också, full av skivor. Pratade häromdagen om att skänka bort dom, eller sälja. Lite jobbigt och besvärligt känns det allt.


 


Annat som jag har en uppsjö av är kort. Detta är julkort som jag fick till denna jul. Tack alla som har bidragit till att skänka mig glädje genom att komma ihåg mig med en personlig hälsning. Ni vet vilka ni är, flera bloggvänner hör till den skaran. Tack!


Då mysingen flyttade in här så slängde jag bort fyra skrivbordslådors innehåll av vykort och julkort. Efter det har jag börjat spara igen. Vet inte varför. Men jag har svårt att slänga vackra fina kort.


 

Ett litet hjärta vill jag också visa er. Detta ljus och denna tändare, fick vi alla som har varit "brevduvor" hos SPF, vår pensionärsförening, för det arbete vi utförde år 2017.  Vi brevduvor går ju runt här i Sundbyberg och delar ut medlemstidningen, för att spara in portot och kuvert. Vi är drygt 20 stycken som delar på det jobbet.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards