Alla inlägg den 19 januari 2018

Av wiolettan - 19 januari 2018 09:14


Nu har Tjugondedagknut varit och vi har julens alla prylar kvar. Känner mig rätt så ensam om det men det ska väl ordna sig här också. Jag tycker om alla ljus, röda dukar och annat julpynt men det är ju snart i slutet på januari. Men, så kan det bli då hälsan inte stå bi. Nu rimmade jag utan och tänka på det, vilket betyder att jag får ett välkommet brev. Undrar vem det kan vara ifrån?



 

Denna tomte är lite ålderstigen, liksom jag. Så slarvig jag är då jag tar bilder, tänker mig inte för ibland. För, ser ni vad som har kommit med där längst uppe till höger?


 

Vår bokhylla i vardagsrummet är fortfarande julpyntad. Tänk alla böcker. Vad ska vi göra av dom? Här är det ju inte så många. Vi har i vårt "datarum" nästan en hel vägg med bokhyllor och böcker. Ibland bläddrar jag lite  i dom, tar kanske en bok och läser, men för det mesta står de där de står. Billy bokhyllor fullproppade med läsbara alster. Ändå, då mysingen flyttade in här 2006, slängde eller gav jag  bort en hel bokhylla med böcker för att hans också skulle få plats.


Häromdagen skrev jag om tulpanens dag. Då fick jag inga tulpaner, men nu har jag fått en bukett. De är i en vacker färg, violet. Ifall ni undrar.   


Hoppas att ni mina bloggvänner får en trevlig dag. Tack för att ni tittar in hos mig.


Genom att släcka hatets lågor

kan vi tända kärlekens eld.


Ljuset är starkare än mörkret.

Därför segrar det.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards