Direktlänk till inlägg 21 januari 2018

Ruth i Virginia...

Av wiolettan - 21 januari 2018 09:33


...vill jag tacka för att du finns och tacka för alla fina och trevliga kommentarer hos mig. Eftersom jag inte kan hitta dig här i bloggvärlden, så har jag ej kunnat gå in och läsa eller kommentera hos dig.




Jag har sökt och sökt men ej funnit att Ruth skulle ha någon blogg. Saknar det. Skulle vilja veta vilken person som döljer sig bakom Ruth i Virginia. Kanske en tjej i min ålder, med humorn och barnasinnet intakt och med en stor medmänsklighet och varmt hjärta. Empati för sina medvandrare på livets resa och nyfiken på livet och omvärlden.



 

En bukett med blommor vill jag dela med Ruth. Blommorna är ifrån i fredags och de lyser upp och gläder mig. Ser att några av mina katter också vill vara med.


Idag har vi minus tio grader och snön ligger vit och fin, fortfarande.


Ruth och alla mina andra bloggvänner vill jag önska en trevlig helg.

 
 
Lena i Wales

Lena i Wales

21 januari 2018 11:27

Känner också till Ruth i Virginia och skulle också vilja ha mer kontakt med henne, men så vitt jag vet har hon ingen blogg.
Däremot tror jag att både Ditte och Ama de casa har kontakt med henna.De kanske hör av sig till dej, annars får du ta kontakt med dem.
Hoppas du får napp!

http://lenaiwales.wordpress.com:

 
Znogge

Znogge

21 januari 2018 13:05

Så vitt jag vet har Ruth ingen egen blogg men ovan nämnda personer har kontakt med henne så hör via dem.

Kram och god söndag!

http://znogge.wordpress.com

 
gun

gun

21 januari 2018 19:20

Ruth har ingen blogg men däremot finns hon på
Facebook. Hon är vän med Veteranhenning (bloggen heter så)på Facebook. Även här har vi kallt -10 grader och snö har vi fått.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

21 januari 2018 19:28

Jag har också haft glädjen att få en och annan kommentar från Ruth. Alltid lika roligt! Det var vackra blommor du har. Själv har jag en väldigt fin tulpanbukett.
Ha en skön söndagskväll!
Kram

http://stenstugu.com/wp

 
Femte året i Hjo

Femte året i Hjo

21 januari 2018 20:35

Ruth brukar titta in hos mig med jämna mellanrum. Någon blogg har hon nog inte. Men jag är rätt säker på att Veikens blogg vet mer, tror tom att de träffats i verkliga livet.

http://hanskhjo.blogspot.se

 
Ditte

Ditte

21 januari 2018 23:02

God sen kväll! Nej, Ruth har ingen blogg men jag har en del kontakt med henne så jag kan skicka hennes mailadress till dig. Facebook vet jag att hon har. (Jag har inte det.)

Ruth är så härlig och det är alltid roligt att höra från henne via kommentarer och annat.
Så vackra blommor du skickat till henne via din blogg. Väldigt omtänksamt.
Kram och många tankar till dig.

http://dittemitti.se

 
Preciosa

Preciosa

22 januari 2018 20:49

Ha en bra vecka Violettan!
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
trollet

trollet

23 januari 2018 10:43

Hoppas du hittar Ruth och får en fin vecka=)

http://lchftrollet.blogg.se

 
Lena

Lena

23 januari 2018 12:49

Hej! Jaså ni har också riktig vinter nu, så trevligt! Jag tycker hela bilden med tomten i ditt förra inlägg är fin, den blir komplett med budskapet i hörnet. Hoppas att du har det bra. Stor kram!

http://Degislivet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

25 januari 2018 16:12

Vilken överraskning att hitta mitt namn och bli
ärad med blommor! Hjärtligt tack! Jag tycker det är så roligt
att surfa runt på bloggarna och kommentera här och där.

Ja, jag hälsade på Veiken med make i Göteborg för några år sen.
Ama de Casa och hennes make har hälsat på mej här i Virginia 3 ggr.
Jag är "en aning" äldre än du; fyller 90 i april. Mina resedagar
är över. Flygplatser nu för tiden är INTE trevliga alls. :)
Gerd och jag har också e-mail kontakt; du kan få adressen, om du
är intresserad. Kram !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards