Alla inlägg den 23 januari 2018

Av wiolettan - 23 januari 2018 17:06


I morse var det minus 5 grader på vår termometer då vi tog en liten promenad. Men, som jag frös, kanske för att det blåste och i motvind kändes det i kinderna vill jag lova. Vi skulle bara handla lite bröd så efter en timme var vi hemma igen. Det kändes skönt.


Visserligen hade jag tagit på mig min mössa, men jag frös om öronen i alla fall. Undrar om jag inte ska ta mod till mig och försöka köpa mig något annat på huvudet. Det måste väl finnas något som även jag passar i. Förstår inte varför det ska vara så svårt att få tag i något i mössväg som jag trivs i, passar i och är inte alltför dyr.


I fjol, eller förra året var vi in till stan till en butik där de sålde allt möjligt, till och med mössor. Jag köpte då en kofta och en pryl att ha på huvudet. Den kostade närmare 300:- och jag har aldrig haft den. I affären gick det an, men hemma, nej, det går bara inte. Att gå ut i den, otänkbart, om jag inte efter några år vänjer mig. Ska skänka den till myrorna, tror jag.



 

Den har öronklaffar som jag kan fälla ner, om jag har lust. Här har jag satt den på en blomma, där passar den bättre än på mig. Blomman är av plast, så den blev inte ledsen.


Affären där jag köpte mössan hade manuell betjäning och expediten tog fram flera olika modeller men hon tyckte att jag passade bra i denna. Undrar om de säger sån´t bara för att få sälja.




 

Däremot så syns det som om grundaren av Sundbyberg stad är ledsen. En stor tår nedanför hans ena öga.



Vi gick förbi en hattaffär, här i Sundbyberg inte så många kvarter ifrån oss och där stod följande:


Glöm inte mössan, för då fryser du om huvudet,

fryser du om huvudet kan du bli hes och blir du hes så måste du viska,

och den som viskar han ljuger, ljuger du så kan du hamna i fängelse

och kommer du i fängelse så kan du börja att knarka,

knarkar du så kan du dö, så glöm för all del inte mössan.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards