Alla inlägg den 28 januari 2018

Av wiolettan - 28 januari 2018 11:13


...vi kunde ta en uppfriskande promenad i morse. Vi åt frukost först och sedan vandrade vi ut. Inte så långt och länge, men en timme cirka tog det.


Söndagsmornar är så lugna ute på stan och det är inte många som är ute och rör på sig. Några hundägare och ett fåtal bilar. Vädret är inget att klaga över heller. Plus en grad och uppehåll, vad mer kan vi önska.


En del julgranar och belysningar på balkonger är kvar, fast det är i slutet av februari. Vi har städat undan julen, men har kvar belysningen på balkongen. Det är fortfarande lite mörkt på kvällar och tidiga mornar och då är det skönt med dessa ljuspunkter.


 

Vid Landsvägen finns denna belysning kvar.


 

En affär har inte tagit ner sin lilla julgran i fönstret.


 

Sturegatan upplyst och vacker.



Snart är januari månad slut på år 2018. Detta år har jag många i bekantskapskretsen som fyller jämna år, lite speciella födelsedagar, kan man säga.


En väninna har i början av januari fyllt 90 år.


En vänínna fyller i mars 80 år. En fyller i maj 75 år.


Min före detta mans ena son fyller 65 år och hans fru fyller 70 år.


Så har jag en bror som i maj blir 80 år. En syster fyller i oktober 75 år. En syster fyller i november 70 år och en bror också i november 70 år. Tvillingarna.


Nu är vi syskon spridda över en stor del av landet så jag vet inte om jag personligen kan närvara vid alla högtidsdagar. Men, roligt skulle det vara.



Bara längtan räcker inte för att du

skall nå ditt mål.

Du måste själv gå.



Vill önska er som tittar in här en finfin söndag.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards