Direktlänk till inlägg 28 januari 2018

Härligt...

Av wiolettan - 28 januari 2018 11:13


...vi kunde ta en uppfriskande promenad i morse. Vi åt frukost först och sedan vandrade vi ut. Inte så långt och länge, men en timme cirka tog det.


Söndagsmornar är så lugna ute på stan och det är inte många som är ute och rör på sig. Några hundägare och ett fåtal bilar. Vädret är inget att klaga över heller. Plus en grad och uppehåll, vad mer kan vi önska.


En del julgranar och belysningar på balkonger är kvar, fast det är i slutet av februari. Vi har städat undan julen, men har kvar belysningen på balkongen. Det är fortfarande lite mörkt på kvällar och tidiga mornar och då är det skönt med dessa ljuspunkter.


 

Vid Landsvägen finns denna belysning kvar.


 

En affär har inte tagit ner sin lilla julgran i fönstret.


 

Sturegatan upplyst och vacker.



Snart är januari månad slut på år 2018. Detta år har jag många i bekantskapskretsen som fyller jämna år, lite speciella födelsedagar, kan man säga.


En väninna har i början av januari fyllt 90 år.


En vänínna fyller i mars 80 år. En fyller i maj 75 år.


Min före detta mans ena son fyller 65 år och hans fru fyller 70 år.


Så har jag en bror som i maj blir 80 år. En syster fyller i oktober 75 år. En syster fyller i november 70 år och en bror också i november 70 år. Tvillingarna.


Nu är vi syskon spridda över en stor del av landet så jag vet inte om jag personligen kan närvara vid alla högtidsdagar. Men, roligt skulle det vara.



Bara längtan räcker inte för att du

skall nå ditt mål.

Du måste själv gå.



Vill önska er som tittar in här en finfin söndag.






 
 
Preciosa

Preciosa

28 januari 2018 13:10

Hej Wiolettan!
Så bra att du kan gå ut på morgonen! Jag är oftast "svagast" på morgonen och gå ut själv gör jag inte.
Så många du har som fyller jämna år!! Jag känner ett par stycken...70 resp 80.
Så vackert det är i Sundbyberg..."nya" huset mittemot mig har enorma balkonggirlanger, en del är en halv meter breda som lyser upp. Balkongerna som inte syns från Tulegatan är väldigt stora och långa Fint med belysningen är det.
Kramar! P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Ingrid

Ingrid

28 januari 2018 14:49

Jag tog bort min uteslinga när jag julade av och det ångrar jag nästan. Ännu är det mörka kvällar, men nu är det bara en vecka tills jag åker till Teneriffa, så nu kan det göra detsamma.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Gunnel

Gunnel

28 januari 2018 15:18

Det var verkligen många födelsedagar du har att fira. Hoppas du kan var med på många av dem. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

 
Biggeros

Biggeros

28 januari 2018 15:36

Wow, det var många i din närhet som jämnar i år. Inte dåligt man såklart är det en fördel när man bor i närheten. Härligt att gå ut på en Söndagspromenad och att det är lite mer stilla ute på vägarna. Hoppas att du får en fortsatt mysig dag/ kram

http://Biggeros.blogg.se

 
gun

gun

28 januari 2018 17:46

Uteslingorna har jag kvar annars blir det alldeles för mörkt här där jag bor.
Oj, det var många som fyllde jämt i din närhet. Hoppas du kan närvara på så många som möjligt.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
geddfish

geddfish

28 januari 2018 22:01

Oj, så många jämna födelsedagar, det är ju något visst med dem!
I år har jag inget jämnt i min närhet. Nästa år har jag en 50-åring. Jo, jag har visst en 20-åring i år!
Varm kram! <3

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Ditte

Ditte

28 januari 2018 22:38

Så fint att du orkade ut på en promenad. Jag gläds med dig.
Och roligt för mig att se lite av Sundbyberg. Känne rmig hemma där för jag bodde under många år i Solna, Huvudsta och promenerade ofta till "Sumpan". Och nu har jag också vännen preciosa som bor där-
Extra roligt att se Sturegatan med sin belysning. Men snart tas den nog ner.

Oj! Du har många att fira här inom en snar framtid. Men det blir knepigt för dig att vara med överallt. Du åfr vara med i tankarna och det räcker långt.
Varm kram!

http://dittemitti.se

 
Znogge

Znogge

29 januari 2018 06:42

Så härligt att ni kunde komma ut på en stärkande söndagspromenad. i går tog husse ner våra utomhusslingor så då blev det mörkt.

Kram och god måndag!

http://znogge.wordpress.com

 
trollet

trollet

29 januari 2018 17:47

oj, det var många, hoppas du tar dej till alla du vill;)

http://lchftrollet.blogg.se

 
Annika

Annika

30 januari 2018 20:27

Vår Adventsgran kommer vi nog få ha kvar till Midsommar så mycket snö som vi har. Många kalas ni har framför er, kul. Ha en fin fortsatt vecka med många sköna promenader. Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Primrose

Primrose

30 januari 2018 20:45

Bra slutord ,-))
Härligt med alla ljusen det är så mörkt utan snön, vi har också belysningen kvar på balkongen ,-)
Men så många jämna födelsedagar ,-)
Skönt att kunna vara ute och se sig omkring, en timme det är vad min man klarar av ,-)
Ha det jättefint Varm Kram Primrose .-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Lena i Wales

Lena i Wales

31 januari 2018 12:22

Här i Spanien hänger många julbelysningar kvar, men är inte tända. Kanske de kommer bort till midsommar!?!? Här vet man aldrig.
Såg nedan att många hade kontakt med Ruth i Virginia så att du kunde få kontakt med henne.
Sköt om dej!

http://lenaiwales.wordpress.com:

 
Ingen bild

Bosse Lidén

1 februari 2018 17:15

Det glädjer mig alltid när jag läser att du varit ute en längre sväng.
Otroligt att det är så många i din närhet som fyller jämna år. Hade det varit några sjulingar hade det såklart inte varit konstigt. Hm! Vad är rekordet? Sexlingar? Hoppas du kan delta i firandet hos de flesta.
Bossekram

 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

1 februari 2018 21:45

Promenader är härligt! Här blir det många om dagen.
Varm kram till dej

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
rated writing helpers online

rated writing helpers online

9 februari 2018 07:54

I like the New Year decorations, but I really expect for the spring. I like this season and very grateful for you.

http://essay4me.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards