Direktlänk till inlägg 6 februari 2018

"Löneförhöjning"!

Av wiolettan - 6 februari 2018 16:48


I morse minus 10 grader och jag har inte varit utanför dörren, jag som älskar vintern. Det gamla vanliga men nu känns det bättre.


Igår var mysingen med på en filminspelning. Han var statist, inga repliker skulle bara hosta och harkla sig lite. Han skulle gå dit sorgklädd, för det var på  begravningskaffe.  Mysingen tyckte att det var intressant och påminde sig nog om en annan gång som han var med i en reklamfilm, fast då agerade han polis och chaufför. Den filmen har jag sett. Han var så stilig i sin polisuniform med sabeln i högsta hugg. De fick tag på tjuven, den gången.


Men igår gick det lugnare till. Mysingens replik innan han gick var: "Det känns roligt och annorlunda att få gå på begravning utan begravning". Jag förstod precis vad han menade.



 

Jag har tyckt mig läsa om att nu ska pensionärerna få mera i pension.


Det har ju stått så mycket om det i tidningarna och jag har hört om det både på radio och TV och jag trodde i min enfald på det. Jo, ja visst, några kronor blev det, men inte några  4-500:- Men, jag ska inte klaga, vi klarar oss. Några större utsvävningar blir det inte, men det saknar jag inte. Men resa vill jag kunna göra någon gång per år.


Mysingen som annars är pessimist är nu optimist och håller på att planera för en bilresa i södra Sverige. Han sitter vid datorn och gör resrutter, bokar hotell och kollar sevärdheter. Får se vad han bjuder på i vår.


Några tänkvärda ord ur min Optimistlåda.


Optimisten

kan inte försätta berg

men bestiga dem.



En smula nyfikenhet

håller oss unga.











 
 
Znogge

Znogge

6 februari 2018 18:26

Det lät som ett bra koncept att vara gäst på en begravning av den anledningen. Jag är säker på att Mysingen klarade det galant.

Nej, några större höjningar bjuder inte pensionerna på men det viktigaste är att man har så man klarar sig och kan unna sig det lilla extra. Trevligt att ha en resa att se fram emot!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Primrose

Primrose

6 februari 2018 18:42

Tummen uppför dina slutord ,-))
Ja dom lovar o lovar....tycker alla partier behandlar pensionärerna respektlöst.
Men att mysingen sitter och planerar semester låter verkligen mysigt,-)
Statist låter skoj och intressant! Håller med en sån begravning blir nog bra ,-)
Ha det jättefint
VARM KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Carina

Carina

6 februari 2018 19:34

Hej
Trevlig läsning du bjuder på och jag nickar instämmande till att optimister håller sig lite yngre och friskare än de som har svårt att se det ljusa i livet

http://ennasbarn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

7 februari 2018 05:14

Filminspelning! Jo, jag tackar jag! Det låter ju jättekul.
Begravning utan sorg kan bli en trevlig tillställning.

Du har rätta inställningen till livet. Kram!

 
Annika

Annika

7 februari 2018 09:53

Förstår att det är lite konstigt att gå på begravning som inte är på riktigt. Men rätt skönt....Så härligt att ha en restripp framför er. Ha nu en fin dag. Kramelikram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Augusta

Augusta

7 februari 2018 18:37

Då har du något att se fram emot😁 hoppas ni hittar trevliga sevärdheter under er resa 😁
Kram

http://nouw.com/gulahuset

 
trollet

trollet

8 februari 2018 10:12

Mamma var inte heller helt nöjd med höjningen av pension;)

http://lchftrollet.blogg.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

8 februari 2018 11:01

Den begravningen måste vara kul att vara med om. Jag hade gärna ställt upp som statist. Men det verkar tjatigt att vänta. Sedan finns risken att man blir bortklippt i slutproduktionen.
Kul bild. Så är det ju.
Alla vill vi ha mera. Får jag välja från översta hyllan väljer jag hälsa.
Mysingen är duktig på att planera rutter. Det är ju faktiskt en del i glädjen med resor. Den första delen. Den sista är minnena.
Kram Bosse

 
Ingrid

Ingrid

8 februari 2018 19:35

Så spännande med en filminspelningen! Det kanske blir makens nya bransch. Min svåger var med i flera reklamfilmer för några år sedan och tyckte det var jätteroligt.
Jag fick lite påökt jag också,(360:-) men skulle gärna kunnat tänka mig lite till.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ditte

Ditte

8 februari 2018 20:06

Vad roligt att mysingen varit med som statist. Du får berätta sedan när filmen/programmet ska sändas.
Kul att han varit med förr som statist.

Kul med en resa i vår och roligt att planera den. Planeringen är ju en stor del av resan.

Vad gäller pensionen så blev det nog inte några större skillnader. Och det brukar det ju inte bli. Löften är en sak och hur det blir en helt annan. Politiker är inte mycket för att hålla sina löften.

Stor kram och många tankar.

http://dittemitti.se

 
my works writer assistant review

my works writer assistant review

9 februari 2018 07:50

The story is so nice and funny! I like to read your great stories every day! They always improve my mood!

http://mypaperservices.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards