Alla inlägg den 11 februari 2018

Av wiolettan - 11 februari 2018 09:26


Häromdagen skulle mysingen och jag gå till apoteket för att hämta ut lite mera hjärtmedicn till mig. Apoteket och Willys ligger i samma hus så vi tog en titt dit in också för att köpa lite mat.


Då vi kom in till Willys satt ett av biträderna på huk och plockade upp röda hjärtan för fullt. Flera meter i omkrets var täckt av askar som var trasiga och det låg massvis med godishjärtan på golvet. Bredvid sig hade han en stor vagn där han bara langade ner alltsammans. Jag vågade inte fråga vad som hade hänt ifall att han själv var orsak till det. Men min fantasi triggades igång.


Hade han kommit och kört sin vagn för fort i kurvan och kommit åt ställningen med Alla Hjärtans Dags godis så den hade rasat i golvet?  Hade det kommit några smågrabbar och ville visa sig tuffa och dragit ner alltsammans? Hade någon oskyldig liten förskräckt kund vinglat till och fått alltihopa att rasa? Den senaste varianten känns för många kanske rätt så otrolig, men för mig som ibland tar snedsteg, så skulle det inte vara så konstigt.


En annan fråga som jag ställde mig var. Slängs alltihop bort eller "repareras" det hela och säljs? Kanske till ett billigare pris? Jag ska nog inte köpa några godishjärtan där i år.


I apoteket gick det bättre. Väldigt bra dessutom. Jag har nu frikort och behövde inte betala något för medicinen. Kan ni gissa vad det gick på? Det var fyra olika mediciner jag köpte. Nej, jag förstår, det är svårt att kanske ha en aning om. Jag skulle nästan vilja ta det som en frågelek till er. Svaret kommer i morgon?


Nej! Det kommer nu. Priset var 4.859:- Om inte staten, alltså ni allesammans, betalade detta så skulle jag knappast ha råd att vara sjuk.


Vänliga veckan börjar nu i morgon. Men nu är det strax dax för söndagsgudstjänst.


 



Att tänka himmelska tankar

är ovanligt ovan-likt.


Räkna inte åren, men räkna

välsignelsens mängd. Räkna inte åren,

men löftena Herren dig gav.

Räkna inte åren, men räkna med

ledning och råd. 



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards