Alla inlägg den 16 februari 2018

Av wiolettan - 16 februari 2018 09:30


Gråmulen dag och plus minus noll på termometern. Just för tillfället ser det ut att komma regnblandad snö.


Men, hör och häpna, detta gör mig inget för jag kunde vandra ut i morse och kunde gå ner till Golfängarna och runt Lötsjön. Helt suveränt. Där har jag inte varit på flera månader, någon gång i höstas, senaste gången.


    

På vissa ställen var det halt men i stort sett var det fina promenadvägar.


   

Mycket nytt fick vi se. Bland annat har de gjort Golfängarna till Naturreservat.


 

Här såg vi att de håller på och röjer i skogen och det blir säkert bra då det blir klart.



   



Träffade en man som vi förr brukade hälsa på och prata med. Han sköter om planteringar och liknande vid Lötsjön och Golfängarna.


"Men hej", sa han, "det var länge sedan jag såg er". Tänk, det är faktiskt roligt att höra att det är någon som har saknat oss.


   

Han stod och väntade vid fågeldammen. Hade ändrat tiden då sjöfåglarna skulle få sin mat och ville se att det stämde. Vi stannade där också en stund och fick se då lampan tändas och alla fåglar simmade eller flög iväg till matstället. Här såg vi fyra svanar. Flera hundra andra fåglar, mest änder.


   

Längre bort fanns det två svanar till. Det brukar vara en eller två svanar vid Lötsjön, vintertid, men nu var det många flera. Vi fick reda på att en grej på mojängen vid Råstasjön var trasig. Den som gör att vattnet håller sig isfritt på en bestämd plats. Så svanarna flyttade till Lötsjön istället. Praktiskt.


 

Det var mycket uppfriskande att kunna gå en sväng och andas in ren luft.


Trevlig helg önskar jag er som läser min blogg.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards