Alla inlägg den 21 mars 2018

Av wiolettan - 21 mars 2018 08:30


Sol ute och sol inne och till helgen byter vi till sommartid. Om det tycker jag inte, jag menar att flytta på tiden på klockan så där, två gånger per år. Till vilken nytta? Därom tvistar inte de lärde har jag hört.  Enligt dom så vinner man lite, mera ljus på kvällen, eller vad dom nu säger. Men jag tror att det man vinner på gungorna förlorar man på karusellen, eller vad det nu heter.


Endast den som inte uträttar något

i praktiken, kan undgå att göra fel.


I går var jag och klippte mig. Där kan jag ju också undra, till vilken nytta. Nu har jag kommit till det stadiet då jag hela tiden är missnöjd med mitt hår och frisyr. Tycker inte att det ser klokt ut, ärligt talat. Hur bär sig alla andra åt som är så fina i sina frisyrer? Undrar om jag skulle ta och anmäla mig till "Gokväll´s, gör om mig"? Så spännande det skulle vara. Men, kamerorna avskräcker mig.


I går var jag till SPF på ett musikcafé. Min mysing hade gjort iordning ett program om Sven Erik Magnusson i Sven-Ingvars, om hans liv och gärning. Lite filmklipp, lite prat där emellan och mycket sång och musik. Det gillar jag. Vi fick också kaffe med gott till och som tack fick mysingen en bukett med tulpaner.


Idag blir det mera sång. Strax ska jag göra mig klar för att gå till en sångövning i vår lilla sånggrupp. Det gäller att passa på då jag mår bra.



 

Så sant som det är sagt.


Ha det bra mina bloggvänner.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards