Alla inlägg den 27 mars 2018

Av wiolettan - 27 mars 2018 09:22


I vår ålder, kanske i alla åldrar, vill vi passa på och fira allt som går, det är roligt och det har vi blivit bra på, tycker vi själva i alla fall.


Idag finns det en anledning igen. Det är vår 8-åriga bröllopsdag. Inget jämt, eller så, men som sagt, det gäller att passa på. Mänskligt sett så har vi inte så många jämna bröllops årsdagar att fira, så vi tar tillfällena i akt. Vi sammanlänkade våra liv i "vuxen" ålder. Mysingen var 67 år och jag 68. Jag änka efter ett 35 årigt äktenskap och han frånskild för andra gången. Tänk så det kan bli. Vi slutar aldrig att förvånas.


Så nu ska det firas och vi har redan börjat på morgonen och mer ska det bli.


8 år, då är det gummi eller bronsbröllop.



 

Så mysingen strödde gummibitar över mig i sängen i morse.


 

Fick också ett bronssmycket. En katt som sitter på en halvmåne.


Det har blivit en tradition att mysingen strör något över mig som symboliserar namnet på årsdagen.


 

Ettårsdagen hjärtan i papper, tvåårsdagen hjärtan i bomull, treårsdagen hjärtan i läder.


 

Fyraårsdagen, frukthjärtan.


  

Femårsdagen hjärtan i trä.


 

Sexårsdagen i socker.



Sjuårsdagen, ylle eller koppar heter den, men, jag har ingen bild på något ifrån den dagen, märkligt. Undrar vad jag fick och hur det såg ut. Måste leta i mina gömmor.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards