Alla inlägg den 29 mars 2018

Av wiolettan - 29 mars 2018 08:48


Genom hoppets fönster har man

den bästa utsikten mot himlen.


Hoppet är det sista som överger människan, sägs det. Jag är beredd att skriva under på det. Vad vore vi utan hopp, drömmar och fantasi? Ja, jag vet inte, men för min personliga del så hade jag nog ett mycket fattigare och tristare liv.


Tänk, kunna se framåt och hoppas att allt ska gå "min" väg. Drömma om vad mysigt som kanske väntar runt hörnet. Fantisera om hur livet och framtiden kan göra underverk.


Hoppas att i morgon kan jag gå ut, drömma om att i morgon kan jag gå ut, fantisera om att i morgon kan jag gå ut. Livet är fullt av möjligheter och så länge det finns liv finns det hopp.


En sann barnhistoria om ett litet barns längtan.


Fyraårige Ingvar kommer en dag och frågar om inte han som de andra barnen kan få en liten syster att leka med.

"Du får väl be Gud i din aftonbön att han ger dig en syster", föreslår pappa.

När Ingvar äntligen har blivit bönhörd och får se den lilla, ser han inte alls glad ut. Pappa frågar:
"Tycker du inte om din lilla syster"?
"Joo, men, hade inte Gud nån som var större"?



Vill önska er som läser min blogg en GLAD PÅSK!



 

Öppettider, står det.  Det verkar bara vara stängt.



 




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards