Alla inlägg den 19 april 2018

Av wiolettan - 19 april 2018 09:58



Solen skiner ifrån en klarblå himmel, det är 12 grader varmt i skuggan. Alltså ett toppenväder.


Idag kunde jag gå ut och få lite luft, jag har varit inne i flera dagar. I tisdags skulle jag ha gått på ett månadsmöte med SPF:are, blev inte av. I går skulle jag har varit till vår sånggrupp, blev inte av. Jag tar en dag i taget och är tacksam att få vakna upp varje morgon.


Jag älskar mornar och förmiddagar. Heter det mornar? Det ser så konstigt ut i skrift. Norrländska som jag är, det blir inte lätt att skriva ner på rätt svenska. Ju äldre jag blir ju mer tänker jag på min hembygdsdialekt. Ja det kanske hör åldern till.


Kommer ihåg att min förra svärmor, då hon blev dålig, hon var i 80-års åldern, så började hon helt plötsligt att använda portugisiska ord då hon pratade. Något enstaka då och då eller en mening. Hon hade  bott i Brasilien i många årtionden.


 

Tog denna bild i morse. Snön har varit borta i flera veckor. Någon måste vakna till.


Hoppas att ni alla får en bra dag. Med sol, frisk luft och god mat. På tal om god mat.


Det var en herre och en dam som träffades på en restaurang.

"Jag är gräsänka", berättade hon.

"Fint", sa han, "jag är vegetarian".



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards