Alla inlägg den 22 april 2018

Av wiolettan - 22 april 2018 09:40


Söndag, vilodag. Ska inte göra så mycket utan ta det lugnt.


Solen lyser och det var plus 5 grader i morse då vi tog en kort liten runda. Det var inte så många ute vid sju-tiden, hundägare, några byggnadsarbetare, inte mycket mer.


Det var desto fler i kassan vid Hemköp. Vi gick dit för att köpa hårt bröd och en liter mjölk. Enda affären som var öppen så tidigt.


I kassan var det livat värre. Det brukar synas en kassörska, nu var det en kassörska vid kassan och tre stod bredvid plus en, vad jag tror, förman. Anledningen? Jo, en man som bråkade och hotade personalen. Han hade köpt något för en kvart sedan, ville lämna tillbaka det men kassörskan såg att den frysta förpackningen var öppnad och tydligen smakad på så han fick inte sina pengar tillbaka.


Då han gick skrek han: "Vänta bara tills du kommer ut, du vet inte vad som kan hända dig då".


Inte lätt att vara vänlig och serviceinriktad då.


I dag är det "Jordens dag", bra temadag.


Dagen instiftades 1970 av en amerikansk senator, för att påminna oss om de stora miljöproblem som finns på vår jord. 175 länder uppmärksammar den här dagen.


Vi kan var och en i vårt dagliga liv också försöka att spara på jordens resurser. Att återvinna saker, är en del, liten, fast om alla gjorde det, så var mycket vunnet. Det finns ju också de stora bovarna, som politikerna inte riktigt vet hur de ska hantera. Lägga mer skatt på flyget, förbjuda dieselbilar. Ja, jag vet inte. Det finns ju många som måste flyga, men kanske skulle en del kunna ta tåget istället, vad vet jag.


 

Denna fågel såg ut att speja ner på oss som gick på gatan, vaktande sitt revir. Ock, det var precis vad den gjorde. Det är ingen riktig fågel. Någon har satt upp den där på balkongen för att skrämma bort andra fåglar som kan förorena.



 

Sommarblått. De sa på radion i morse att Stockholmsregionen nu har fått meteorologisk sommar.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards