Alla inlägg den 1 maj 2018

Av wiolettan - 1 maj 2018 09:06


...och en trevlig Första Maj önskar jag er.


 

Här hos oss är det grått och regnar gör det, som ni kanske kan se på denna bild.


Mysingen och jag tog en runda, en kort, strax före sju och det var inte något skönt väder, så efter 45 minuter var vi hemma igen. Men jag tog några bilder av ett Sundbyberg som inte har vaknat riktigt ännu.


 

Joo, några har vaknat. Dessa två arbetade för fullt med att sätta upp högtalaranläggningen i Tornparken, där det ska hållas 1:a Maj tal och sjungas. Tåget brukar gå förbi här hos oss, men nu vet jag inte. De håller ju på att göra om hela gatan och gräver och håller på, så vi får se.



 

En så´n skylt har jag aldrig sett förut. På en cykelväg, ska cykeln ledas. Jaja, det går ju det också.


 

I alla fall om jag får leda denna cykel, som går i min färg.


 

Någon har hittat nycklar och hängt upp dom på denna stolpe, vid ett övergångsställe. Det tycker jag är toppen och mycket omtänksamt. Både hemnycklar och cykelnyckel, verkar det som.



 

Tulpanerna blommade så vackert vid Tulegatan.


 

På samma plats som jag tog bilden av tulpanerna tog jag denna, som jag först trodde, en sten. Men det är en hare. Den satt blickstilla och bara tittade. En liten fundersam varelse.


 

Lite längre ner vid gatan fanns detta blomsterhav.


 

Vi fortsatte vår vandring och kom förbi Sundbybergs kyrka. Där verkade någon ha vaknat.


 

På denna sida av kyrkan, lyste det så vackert av påskliljor.


 

En skylt som vi såg nedanför kyrkan. Undrar varför jag inte har sett denna förut? Kanske nyuppsatt, eller inte.


Sköt väl om er alla mina trogna läsare.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards