Alla inlägg den 8 juni 2018

Av wiolettan - 8 juni 2018 11:27



På vår resa genom Södra Sverige fotade jag också djur, för det var många som vi såg efter vägarna eftersom vi sällan åkte på motorvägar.  Det som jag mest brukar ta bild av då jag är ute är nämligen hjärtan, änglar, hundar, hästar och katter.



   

Kommer inte ihåg var jag såg dessa hjärtan i gatan.


   

Inte heller var denna fina vita häst fanns.


   

Men däremot detta om kaffetåren, för det var på flygmuseet i Linköping. Där passade vi på att äta lunch och då ingick det kaffe.



   

Var denna kattvers fanns, minns jag inte heller.



Men jag kommer ihåg som om det vore idag den där katten som hamnade under vår bil. Jag kan fortfarande se den framför mig.


Vi åkte igenom en by, det var som vanligt på denna semestertripp. Vi njöt av att få bila igenom det Svenska landskapet i lugn takt.


Rätt som det var såg jag en katt sitta invid vägen, inte på vägen, utan i gräset bredvid och det var på förarsidan, den tittade rakt på oss. Min man körde så jag sa.


”Akta, det är en katt som sitter där”.  Min man saktade in, fast han såg inte någon katt, men som tur var så följde han mitt råd.


Precis då vi var alldeles inpå katten springer den rakt ut på vägen och jag skriker.


”Bromsa!”


Min man tvärnitade så det tjöt i däcken och katten försvann under bilen, vi såg den inte. Bilen stod stilla och vi var nästan handlingsförlamade. Men kan ni tänka er. Katten missade däcken på bilen och kom helskinnad undan. Min man hann bromsa i tid och katten sprang fort nog för att klara sig. Katten hade änglavakt och vi också, för tänk om det hade hänt något, så fruktansvärt.


Nu ”syns” vi inte på ett tag. Vi kommer att åka hem till mitt föräldrahem där vi kommer att träffa många syskon. Ingen dator får följa med och dammråttorna får någon annan till sällskap.

Ha det så trevligt mina bloggvänner.



  



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards