Direktlänk till inlägg 13 juli 2018

Åldern, bara en siffra, men skoj att bli firad.

Av wiolettan - 13 juli 2018 08:50


Mellan klockan 6-7 vandrar vi ut och får lite frisk luft och motion i benen. Då är det cirka 17 plusgrader, som det var i morse, behaglig temperatur. Ska det handlas så sköter mysingen det, jag stannar inomhus, bäst för mitt hjärta. Känns lite lyxigt att så kunna lyssna på kroppen, tack vare mysingen.


På tal om mysingen. Min man, allt i allo och pusselbit. Han frågade vad jag önskade mig till min födelsedag, som inföll i början av denna vecka.


"Jag skulle vilja att du lagade middag och jag kunde bjuda några väninnor hit den dagen". Det var mest två jag tänkte på som inte har så mycket umgänge utan är ofta ensamna. En lider ju mycket av det dessutom.


Sagt och gjort. Vi fick Svågerns filégryta, jordgubbar med glass och grädde och till kaffet senare på kvällen en mycket god jordgubbstårta. Plus att jag fick champagne som jag älskar, eller "sprutdricka" som jag säger.


 

Glömde i all yra att ta någon bild av maten, endast tårtan, då det inte var så mycket kvar av den 10-bitars goda tårtan.


 

Det var roligt att bli grattad och ihågkommen. Jag fick många gratulationskort, sms, mail, blommor och presenter. Plus att många ringde också, trevligt.



 

Bland annat fick jag en orkidé.


 

Och, en trevlig kattbok. Svårt att se mig mätt på alla roliga och mysiga katter och att "läsa" deras tankar.


Visst ja, tänkte inte på det. Men, jag har ju blivit ett år äldre och måste kanske ändra åldern vid min profilbild. Själva bilden är ju tagen för några månader sedan, alltså nästan aktuell, så den får vara kvar.









 
 
Znogge

Znogge

13 juli 2018 10:13

Vilken bra och trevlig födelsedag och rejält firad blev du. Så omtänksamt att tänka på dina väninnor som känner sig ensamma. Tänk om alla hade den omtanken. Rejält firad blev du i alla fall och allt lät väldigt gott! varmt grattis i efterskott från mig <3

Kram och ha en härlig dag!

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

13 juli 2018 11:53

Gratttis i efterhand!
Du har det bra gott med din Mysing och så firad du blev.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
geddfish

geddfish

13 juli 2018 12:01

Grattis i efterskott! 💝
Du hade en jättefin födelsedag med allt du önskade dig, så härligt!
Åldern är bara en siffra, helt sant, för du ser så ung ut på din nya profilbild.
Njut av dagen, varm kram, Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Preciosa

Preciosa

13 juli 2018 13:17

Grattis Wiolettan!
Ja i efterskott då :) Vilken tårta...jag måste nog köpa en gräddtårta snart :-)Till mig själv men säg inget åt min dotter som bor på Sturegatan :-) Har gått på diet så länge nu men bäst ta prover först - på måndag :-)
Ja många ensamma finns det, och du tänkte på två, fint!! Jag känner mig också ensam mellan varven...Det är många ensamhushåll i Sundbyberg. Vilken vacker orkidé du fick också!
Kram P ♥♥


http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Anneli

Anneli

14 juli 2018 01:19

Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra ♥ Stort Grattis i efterskott ♥

Du är jättefin på din profilbild o du är en vänlig själ. Så härligt att bli bortskämd o att du har blivit uppvaktad.. Jättefin orkidé, jag älskar dom o jag har ganska många =)

Var rädd om dig, kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

14 juli 2018 01:28

Skickar genast lite försenade grattishälsningar itll dig. Så fint du blev firad och med många presenter. Och roligt att bjuda hem ett par väninnor som du ju gladde extra mycket genom din omtanke. Så mycket gott ni fick et till livs och fint med mysingen som lagade mat.
Stor kram!

http://dittemitti.se

 
Ingen bild

Ninnibeth

6 augusti 2018 12:55

Gratis i efterskott! Kom inte ihåg att vi är nästan-födelsedags-kompisar; jag fyllde dagen innan dig. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards