Direktlänk till inlägg 17 juli 2018

Ensam, är inte alltid stark.

Av wiolettan - 17 juli 2018 08:19


I morse gick mina tankar till alla ofrivilligt ensamma. Kanske mina tankar gick åt det hållet beroende på att jag orkar inte ut i denna värme, men har då min mysing som glatt tar en lista, kasse och vandrar iväg.


Om man har en enda sann vän,

så har man mer än sin beskärda del, har Thomas Fuller sagt, på 1600-talet.


Att ha en enda god vän, är

att hålla mörkret stången, har också någon sagt, men, jag vet inte vem.


Människor kan man klara sig utan,

men en vän behöver man, säger ett kinesiskt ordspråk.



 

Moln, skulle vi kanske behöva lite mera av nu. Denna bild tog jag då jag var i Ångermanland i juni.



 

Även denna. Jag tycker att det ser ut som ett hjärta, visserligen lite trasigt, men vissa hjärtan är ju det.



 
 
Ingrid

Ingrid

17 juli 2018 10:17

Så gott att du har din Mysing som ställer upp är du inte orkar.
Hoppas att ni får en fin tisdag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
geddfish

geddfish

17 juli 2018 10:42

Det är så sant och något jag tänker på. Jag har ingen att tillgå om jag skulle behöva hjälp. Det får inte hända något. Men, en dag i taget.
Jag önskar er båda en härlig dag!
Solig kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

17 juli 2018 11:13

Det är verkligen stor skillnad på självvald eller ofrivillig ensamhet. Går inte att jämföra på långa vägar... Visst är det gott att vara två och kunna hjälpa varandra men också gott att kunna samtala med någon och ventilera allt eller inget. Hoppas ni får lite svalare snart. Här har vi bara 25 grader och mulet så det känns helt okej.

Kram och ha en fin dag <3

http://znogge.wordpress.com

 
Ditte

Ditte

17 juli 2018 18:22

Nej, ensam är inte alltid stark. Tänker här som Znogge. Jag väl jer ibland att vara ensam och trivs med det. Men jag har ett val och det har inte alla. Jag tycker också om att dela det jag gör och upplever både med någon både hemma i vardagen och ute på resor. Och jag har en make som helt förstår mig. Så skönt.
Kram och många tankar till dig.

http://dittemitti.se

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

17 juli 2018 19:30

jag tar det väldigt lugnt i värmen, vi köpte AC till min 86-åriga mor till hennes varma lägenhet.

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

 
Preciosa

Preciosa

18 juli 2018 09:16

Hej Wiolettan!
Nej ensam blir man svag, spelar nog ingen roll vilken ålder man är i. Man blir glad för ett telefonsamtal, kan göra ens hela dag, i bland kommer inga, alla har sitt. Men man kan ringa själv men tänker att man inte ska störa, alla är så upptagna.
Ja mitt hjärta är i alla fall trasigt just nu...Har ju hört om brustet hjärta men mitt har ju en del reservdelar så det håller nog ihop hoppas jag :-)
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
gun

gun

18 juli 2018 23:03

Ett stort försenat "Grattis" på din dag. Värmen är jobbig för många nu och den ska tydligen fortsätta att hålla i sig.... Vill ha normala temperaturer. Allt förstörs och nu börjar träden tappa sina löv redan och brandrisken är enormt stor. Man vet inte var man ska va till slut.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards