Alla inlägg den 19 juli 2018

Av wiolettan - 19 juli 2018 08:38


Jag har aldrig gillat det ordet, ordet fruntimmer. Kan inte precis sätta fingret på varför jag inte kan tycka om det ordet, men så är det. Tjej, flicka, dam, kvinna, ja det finns många ord för samma sak, så jag tycker vi skrotar ordet fruntimmer.


Benar vi upp ordet så kan det ju betyda en gift kvinna som är hård. Frun och timmer.



Men i alla fall, nu är vi inne i "flickveckan". Vad känneteckar den veckan? Alla namnsdagar har kvinnonamn utom Fredrik som inleder. Den sägs också vara regnig. Men statistiskt sett, så är den sista veckan i juli och den första vecken i augusti, minst lika regniga.


Alla dessa namn, Fredrik, Sara, Margareta, Johanna, Magdalena, Emma, Kristina, känner jag någon som heter. Ska gratulera två av dom. Bland annat idag, en systerdotter som heter Sara.


Några ord att tänka på:


Allt för ofta underskattar vi, ett leende, ett vänligt ord,

ett lyssnande öra, en ärlig komplimang,

eller den mista gest som visar att

någon bryr sig, det vill säga sådant

som har potential att förändra ett liv.



 

Tänk på att skydda er från starkt solljus, dessa soliga och varma dagar.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards