Alla inlägg den 21 juli 2018

Av wiolettan - 21 juli 2018 08:25


Tänkte på igår kväll då det var så varmt och kvavt, att jag inte har sett regn sedan midsommarafton hemma i Ångermanland.


Det gick dåligt att sova men slumrade till i alla fall och steg upp vid halv fem tiden och såg att det var mulet. Skönt, tänkte jag, då är det lättare att vandra iväg på morgonpromenad. Då vi kom ut regnade det. Vi vände och hämtade ett paraply var och kunde sedan gå i ett svalt, skönt regn. Härligt och behövligt, hoppas att det regnar länge. Temperaturen är ju fortfarande lite hög, just nu plus 21 grader.


Läste om alla dessa husdjur som inte maten räcker till, utan kor måste slaktas i förtid och slakterierna har för mycket att göra så det är kö där och många tar inte emot djur förrän till våren. De hinner slakta men kan inte sälja allt och då går det inte.


Så tänk på det ni som är köttätare. Köp svenskt, bojkotta det som importeras ifrån andra länder så våra lantbrukare kan fortsätta med sitt jobb. Det är viktigt att vi, i alla fall försöker, bli självförsörjande i mångt och mycket, så gott som det går. På lång sikt tror jag det är livsviktigt.


 

Några av alla kor och kvigor som en granne hemma i Tre-sjö har.



 

De flesta är bruna, men här fick jag ett foto på en vacker svart -vit ko. Nästan helt svart, men huvudet är vitt och på lite flera småställen.


 

Här en som har gått ner på framknäna för att få i sig lite vatten. Några andra står och tittar helt förundrad.  "Ska hon klara av detta? Får hon i sig  något vatten? Vågar vi också prova?"


Var rädda om er och varandra. Trevlig helg.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards