Alla inlägg den 4 augusti 2018

Av wiolettan - 4 augusti 2018 09:24


I morse vid sextiden kändes det som om värmen ute hade avtagit lite och det var molnigt på himlen. Jag tänkte då att ta en tidig morgonrunda vore en bra idé, att passa på liksom. Att vara ute i 25-30 graders värme är inget för mig.


Sagt och gjort, jag tog med mig min kamera. tänkte samtidigt slå två flugor i en smäll. Få lite luft och ta bilder på bilar med speciella reg.nr efter Bosse Lidéns anvisningar, gällande hans senaste tävling.


Men, ack vad jag  bedrog mig. Joo, visst, fick mycket med ny syre i lungorna men inte ett enda reg.nr som passade in, fast jag och mysingen gick många gator. Efter en och en halv timme gick vi hem igen. Regn och åskmoln tornade upp sig och vi fick några enstaka regndroppar på oss.


Några andra bilder tog jag i alla fall, på promenaden.



 

Vi kom förbi Filmstaden i Solna.


 

Gick på många kända gator...


 

...eller kända gatunamn.


 

Statyn heter Maja, av Carl Eldh 1908, nygjuten 2007, i samarbete med Carl Elds Ateljemuseum.  Tror att den förra blev stulen. Står vid Filmstaden i Solna.




 

Storskogens centrum.


 

Bilar fanns det att kolla på, men vackrast var detta träd, eller buske kanske. Vet inte vad det heter. Hängbjörk, nej, jag vet inte.


 

Det verkade som om planteringarna hade fått vatten.



 

Någon har tappat sin sko. Sådant förvånar mig alltid.  Att mista en sko bara så där. Det är ju dyrt med skor.


Ha en finfin helg.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards